Koncový produkt každé společnosti zajímá především uživatele. Jiří Bavor, obchodní ředitel divize Digital Industries Siemens Česká republika, na konferenci Digitální továrna 2.0 - Česko jako průmyslová velmoc? poukázal na hlavní důvody digitalizace v kontextu zákazníků.
Spojit dohromady zákazníka a inovace se zdá jako neslučitelné. Siemens však našel univerzální řešení. „Zeptejte se sami sebe, co váš zákazník očekává. Zajímá ho jenom co to umí, kolik to stojí a kdy to může mít,“ řekl Bavor.
Důležité je proto inovační kvarteto:
- Rychlost, kde spadá vývoj výrobku, rychlost výroby a řetězce. První se tak většinou skloňuje jako vítězný.
- Flexibilita, jenž zejména v automobilových závodech znamená silné postavení. Pro výrobu je důležité, aby na lince dokázali zhotovit několik různých typu aut.
- Efektivita se vyznačuje počtem lidí a mírou energie.
- Kvalita, se kterou většina firme spojuje také zisk.
V budoucnu Siemens vidí změnu zejména v procesních stavech, jenž stále firmy využívají. „V každém odvětví musíte znát svou přidanou hodnotu a vnímat, že každý model lze změnit. Trh začíná vytlačovat mezičlánky bez této hodnoty a začíná se soustředit na ebyznys. Důležitost tak nabývá koncový link mezi producentem a zákazníkem a také rychlost obchodu,“ dodal Bavor.