O kurzy jako motoškola je obrovský zájem a hodně lidí se na ni vrací a absolvuje ji každý rok. Firma nabízí ale i další kurzy pro začátečníky na ploše polygonu, kde si začátečníci i pokročilí mohou vše v pohodě osahat a svoji motorku pořádně poznat.
Co znamená Motosalon v Brně pro brněnskou motorkářskou chloubu, závodní brněnský automotodrom?
Znamená to hodně, je to pro nás důležitý začátek sezóny. Každoročně zde prezentujeme všechny svoje služby a produkty, ale hlavně se zde potkáme se všemi příznivci motorek. Je to znamení, že zima končí a začíná skvělá sezóna plná vzrušujících akcí jako MotoGP.
Motorkářům nabízíte hodně dalších akcí a produktů. Nyní jsou hodně vyhledávané motoškoly, tam asi máte velkou výhodu?
Určitě díky zázemí a všestrannému prostředí máme výhodu, že můžeme nabídnout dráhu, polygon, terén a dostatek dalších ploch. Největší zájem je samozřejmě o velkou dráhu, kde se v rámci silniční motoškoly učí základy sportovní jízdy za dohledu instruktorů jako je Karel Abrahám, Pepa Sršeň nebo Karel Táborský. O naši motoškolu je obrovský zájem a hodně lidí se na ni vrací a absolvuje ji každý rok. Nabízíme ale i další kurzy pro začátečníky na ploše polygonu, kde si začátečníci i pokročilí mohou vše v pohodě osahat a svoji motorku pořádně poznat.
Okruh je známý hlavně asfaltem, jak je to s terénem a výjezdy do lesa?
Máme opět výhodu, že závodní dráha je v krásném přírodním prostředí a můžeme vyrážet na terénní kurzy s vybudovanou speciální terénní tratí. Pro enduro motorkáře máme dva kurzy, pro cestovní endura i pro ostřejší crossové stroje. To rozpětí je opravdu od A až do Z.
Běžný motorkář si často netroufne vyrazit na volné jízdy, kde se často jezdí hodně ostře a testují zde závodníci. Mají i takoví motorkáři možnost si okruh vyzkoušet?
Volné jízdy, resp. jízdy pro veřejnost, jsou i pro takovéto zájemce, po zaplacení půlhodiny na velké dráze si každý najde své tempo. Pokud by si někdo na volné jízdy opravdu netroufal, jsou tu i speciální akce, kde se každý může na vlastní motorce seznámit s dráhou. Každoročně na konci sezony na začátku října pořádáme vzpomínku na smrt Marca Simoncelliho a tato hromadná jízda se časem překlopila i na rekordní sraz motocyklové veřejnosti a jsme rádi, že na začátku října mají všichni příležitost se potkat, zavzpomínat a projet se po dráze, kde jezdí piloti MotoGP.
Nakonec nepříjemná otázka na budoucnost a MotoGP. Teď jsou zrušeny dva závody MotoGP v Thajsku a Kataru kvůli „koronaviru“, reagujete na to nějak?
Nepředpokládáme, že by se ještě v srpnu mělo něco zásadního odehrávat. Je to komplikace, ale my si vcelku rozumně myslíme, že do srpna se vše vyřeší a všechna omezení padnou. Na druhou stranu jsme to vzali jako přípravu a prevenci i do budoucnosti a v areálu připravujeme desinfekční stanice a infrastrukturu i pro takové situace. Ale jak říkám, hlavní závod v Brně bude za 5 měsíců a do té doby, kdo ví.