International Engineering Fair

Translation is not available.

Diskuse na MSV: Tradiční české značky dobývají svět

Na letošním jubilejním MSV se hodně mluví o tradici československé, potažmo české strojírenské výroby. Stoleté výročí republiky inspirovalo také organizátory k uspořádání exportní konference nazvané Tradiční české značky dobývají svět, která se snažila odpovědět na otázky, jaké obory a české značky jsou ve světě dodnes pojmem a nakolik mohou pomáhat podnikatelům otevírat dveře v zemích mimo Evropskou unii. V panelové diskusi vystoupili zástupci firem, ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva zahraničí a pojišťovacích společností.

V prvním panelu zasedli za řečnický stůl Vladimír Bärtl, náměstek ministryně průmyslu a obchodu, Martin Tlapa, náměstek ministra zahraničí, Jan Procházka, předseda představenstva EGAP, a Jan Nývlt, ředitel Exportního a strukturovaného financování ČSOB. V zajímavých vystoupeních se dotkli produkce tradičních českých výrobců, úspěšných zejména v leteckém průmyslu, debatovali o hodnotách značek „Made in Czechoslovakia“ a „Made in Czech Republic“ a také hovořili o financování exportu. Jako zajímavá případová studie byl prezentován dlouho vyjednávaný kontrakt nástupce slavné Karosy, firmy IVECO Czech Republic, která spolu s francouzským partnerem dodala do Pobřeží Slonoviny 450 autobusů, vyrobených v České republice a ve Francii.  Panel přinesl i krátký historický pohled na to, jak se v průběhu století měnily klíčové komodity českého exportu a jak se v současnosti daří mladším firmám i tradičním českým značkám, jako jsou Škoda, Tatra nebo Zetor.

O tom, jak důležitá je státní podpora značky „Vyrobeno v České republice“, abychom byli vnímáni jako důvěryhodný partner, který na světové trhy dodává výrobky s přidanou hodnotou, hovořil v druhém panelu i podnikatel Martin Wichterle, majitel společnosti Wikov. V druhé části diskuse, nazvané Naděje a rizika českých exportérů, spolu s ním vystoupili také Milan Macholán, generální ředitel PBS Velká Bíteš, a generální ředitel společnosti Atas elektromotory Náchod Otto Daněk. V diskusi se shodli na tom, že nadějí pro český export jsou firmy s vlastními, inovativními produkty, za nimiž stojí schopní a talentovaní lidé. Zaznělo (na veletrhu opakovaně) volání po kvalitním technickém školství a mladých, motivovaných lidech, kteří nebudou utíkat do zahraničí, ale naopak budou chtít zapustit v České republice kořeny a rádi dělat svoji práci.

Na závěr konference představil Jakub Váňa, manažer produktů ČSOB Trade Club, novou digitální platformu pro mezinárodně aktivní klienty. Ti se díky unikátní aplikaci mohou spojit s firemními klienty ostatních členských bank a získat nové prověřené mezinárodní obchodní kontakty (43 000 obchodních kontaktů na 33 územích světa) a také aktualizované obchodní informace o 190 zemích a potenciálních možnostech pro konkrétní obchod.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.