Motosalon

Petr Veruněk: Od fichtlů přes konstrukci motorek do zastoupení Kymco a Mondial

Asi jako každý český kluk začínal ve 14 letech na pionýrech a motorky ho již nepustily. Vystudoval konstrukci motocyklů na ČVUT a hned po revoluci strávil několik let u prodejce motorek v Německu. Dnes má Petr Veruněk ve firmě MSA Motor Sport Accessoires na starosti prodej motorek a skútrů Kymco a Mondial na českém trhu. Pro letošek má ambiciózní plány, chystá velkou ofenzívu na poli stopětadvacítkových skútrů nebo uvedení zbrusu nových strojů Mondial Flat track.

Jak se loni MSA v Česku dařilo?

Vzhledem k náběhu nové emisní normy Euro 4, která pro výrobce vždy znamená zvýšené výrobní náklady a tím i ceny, jsme bojovali s navýšením koncových cen a tím pádem i se zájmem o naše entry modely 125 ccm. Ale ve vyšších kubaturách máme velmi silné porfolio a tradičně i velmi dobrý poměr výkon/cena, tam je naše pozice již dlouhodobě silná. S Mondialem rosteme, pomalu, ale vytrvale a naše letošní novinky nás zase posunou dopředu.

Jaké máte plány na letošní rok?

Rozhodně posílit ve výše zmiňovaném entry segmentu skútrů do 125 ccm a na to jsme si připravili sérii atraktivních pobídek pro naše zákazníky. Budou se mít na co těšit!

Jaké jsou hlavní novinky Kymca a Mondialu  pro rok 2020?

U značky Kymco to bude velmi zajímavý model Agility 300i ABS, který v sobě spojuje dva světy – obratnost skútru na velkých kolech s úložným prostorem pro 2 integrální helmy, dalo by se říci, že to takový crossover, jak je dnes moderní takové typy nazývat. U značky F.B Mondial se novinky ponesou hlavně ve smyslu nástupu modelů se systémem ABS v kategorii do 125 ccm. A během roku přineseme na trh velmi atraktivní model Flat track v obou objemových verzích – 125 i 300 ccm.

Jak jste se vlastně dostal k motorkám?

Asi jako celá naše generace jsem od 14ti jezdil na fichtlech a už mě to nepustilo. Vystudoval jsem Fakultu strojní ČVUT Praha, obor motorová vozidla, volitelný předmět Konstrukce motocyklů a po škole hned po revoluci jsem strávil několik let u prodejce motorek v Německu.

A Váš nástup k MSA?

To bylo jednoduché. Asi před 15 lety mne kontaktoval bývalý spolupracovník, slovo dalo slovo a nastoupil jsem do MSA.

Co přesně máte v MSA na starosti a jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Starám se o kompletní servis kolem importu značek Kymco a F.B Mondial na český trh. Můj pracovní den představuje hodně telefonů, hodně ježdění v autě, hodně kontaktů s prodejci a s novináři a také  hodně práce na PC. Prostě dalo by se říct manažerská klasika, jenom s tím rozílem, že je to je u motorek. A to je na té práci nejlepší.

Kolik toho v rámci své práce na motorkách a skútrech najezdíte?

Ryze pracovně najedu ročně tak kolem 3-5 tisíc kilometrů, plus samozřejmě další privátně najeté kilometry. I přes klasický nedostatek času se ročně vypnu k  výkonu přes deset tisíc kilometrů a to už jsem spokojený.

Jaký je Váš oblíbený model?

No z naší stáje rozhodně vlajková loď Kymco AK 550i.

Jak trávíte svůj volný čas?

No bude to znít jako klišé, ale nejvíc s rodinou a na motorce. No a dlouhé zimní večery trávím ve své garáži a oživuji „staré vrány” – vlna youngtimerů zasáhla i mně.

A propadl motorkám ještě někdo další z rodiny nebo jezdí s Vámi třeba žena?

Moje žena se mnou na tandemu nejezdí, protože alespoň jeden v rodině má mít rozum. Ale syn jezdí již od 5-ti let a teď trénuje na enduru. Letos jde do autoškoly.

Jaký nejsilnější zážitek jste na motorce zažil?

No oni jsou dva druhy nejsilnějších zážitků, pozitivní a negativní. A ty druhé bývají někdy silnější.  Ale dobře, zůstaňme u těch prvních – hodně hluboko ve mně zůstává první výlet s partou německých kolegů hned v roce 1990 na tehdejší Moto GP do Rakouska na Salzburgring, po těch letech za železnou oponou vidět na vlastní oči borce jako Kevin Schwantz, Wayne Rainey a John Kocinski, to se nedá zapomenout.

Máte nějaký sen, který si chcete splnit?

No ještě musím na Tourist Trophy na ostrov Man, ale znáte to, ten čas...

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.