Dokonalý zážitek z jízdy s přídavkem bezpečnosti. Novinky i stávající trendy představuje u oranžového stánku společnost Mio v pavilonu G2. Kromě autokamer nově představují také kamery pro motorkáře a navigaci pro cyklisty.
Autokamera, neboli černá skříňka do auta, je v nabídce značky Mio běžná věc. Ta kromě zaznamenávání cesty a případných nehod, umí již i komunikovat s řidičem a upozornit ho například na blížící se radar nebo nedodržení dostatečné vzdálenosti mezi vozidly. Hlasem známého českého herce Pavla Soukupa pak řidiče vyzývá k opatrnosti na silnici. „Nově si ale záznam z jízdy mohou dopřát i motorkáři. Díky přední a zadní kameře mají dokonalý přehled co se kolem nich za jízdy dělo a zda je někdo neohrozil,“ vysvětlil obchodní manažer značky Mio Martin Dobeš. Součástí motokamer je také GPS, která řidičům poté umožní sledovat podrobně jejich trasu i rychlost.
Mio ale myslí i na cyklisty. Pro ty vytvořili speciální cyklonavigaci, na které si kromě místa startu a cíle, mohou jezdci nastavit například i preferovaný druh cesty. Součástí navigace je i balíček map z 35 zemí z celé Evropy s garantovanou doživotní aktualizací. Zajímavou funkcí je i takzvaná překvapivá trasa. Cyklista například ví, že by se chtěl projet jen hodinu nebo ujet 50 kilometrů. Zadá požadavek do navigace a ta mu nabídne tři možné trasy v okolí, které splňují zadání. „Při zobrazení detailu trasy lidé také například vidí převýšení na trase a další podrobnosti o ní,“ doplnil Dobeš.