Mezinárodní strojírenský veletrh

Nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě s každoroční účastí více než 1 500 vystavovatelů a 80 000 návštěvníků.

Doprovodný program

pondělí 09.10.2017
09:00 - 18:00

KONTAKT-KONTRAKT

Kontakt-Kontrakt se koná v rámci projektu Enterprise Europe Network, který je podporován Evropskou komisí a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR.

Organizační zajištění:
Regionální hospodářská komora Brno/Enterprise Europe Network, Výstaviště 1 (areál BVV), 648 04, Brno, Jana Šindelková, tel. +420 532 194 922, e-mail: sindelkova@rhkbrno.cz.

09:00 - 18:00

/

MSV TOUR

Program:
• organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE
• komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata
• jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat
• program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C

Registrace: www.msvtour.cz

10:30 - 13:00

SEMINÁŘ PODPORY EXPORTU VÝSLEDKŮ VÝZKUMU A VÝVOJE

Program:
10.30–10.40 Zahájení za účasti generálního ředitele EGAP a předsedy Technologické agentury ČR
10.40–11.10 Detektor životních funkcí
11.10–11.40 Analýza zbytkových napětí rentgenovou difrakcí – nástroj k zavedení laserových technologií v dopravní technice
11.40–12.30 Hybridní nanokompozity
12.30 – 13.00 Diskuse a závěr

Organizační zajištění:
Exportní garanční a pojišťovací společnost, a.s., Vodičkova 34/701, 111 21 Praha 1
David Havlíček, tel. +420 777 949 607, e-mail: havlicek@egap.cz

Vstup: zdarma po registraci na havlicek@egap.cz do 20. 9. 2017.

14:00 - 14:20

/

SHOP FLOOR MANAGEMENT A ZÁSADY VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE

Přednášející:
Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE,
17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta.

Organizační zajištění:
Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com.

úterý 10.10.2017
09:00 - 13:00

/ sál P1 - 1. patro

BUDOUCNOST STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ V ČESKU – ABSOLVENTI A VÝZKUMNÉ KAPACITY POTENCIÁL ABSOLVENTŮ STROJNÍCH OBORŮ V PRAXI

Program:
9.00–9.30 registrace & snídaně
9.30–11.00 I. panel – Vysoké školy – děkani
Jaroslav Katolický, děkan, Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství
Michael Valášek, děkan, ČVUT Praha, Fakulta strojní
Ivo Hlavatý, děkan, Vysoká škola báňská,
Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní
Petr Lenfeld, děkan, Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojní
Milan Edl, děkan, Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta strojní
11.15–12.30 Martin Tlapa, náměstek ministra zahraničí – úvod do II. panelu
II. panel – Představitelé byznysu
Václav Pixa, jednatel, Robert Bosch
Vítězslav Moťka, jednatel, Meopta Optik
Viktor Schubert, Developer and Product Manager for Industrie 4.0, Seeburger
Eduard Palíšek, generální ředitel skupiny Siemens Česká republika
Jiří Duspiva, Engineering & Technology Manager, ABB Robotika
12.30–13.00 networking & oběd
Moderátor: Luděk Vokáč, redaktor LN

Organizační zajištění:
MAFRA EVENTS, K. Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, Hana Partyková, tel. +420 723 948 472, e-mail: hana.partykova@mafra.cz.

09:00 - 17:00

/ Kongresové centrum, sál A, 2. patro

MEETING POINT CZECHTRADE

Program:
Individuální půlhodinové konzultace zástupců českých firem s vedoucími zahraničních zastoupení agentury CzechTrade. Možnost pojednat exportní aktivity a seznámit se se specifiky trhů vybraných teritorií. Účast na akci je zdarma.
Účast je možná jen na základě předem vzájemně potvrzené rezervace.

Teritoriální zaměření:
Argentina, Ázerbájdžán, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Černá Hora, Čína, Dánsko, Finsko, Chorvatsko, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Kanada, Kazachstán, Lucembursko, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Spojené arabské emiráty, Spojené státy americké, Španělsko, Švédsko, Turecko, Ukrajina a Velká Británie.

Organizační zajištění:
Česká agentura na podporu obchodu - CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2,
Zuzana Pluhařová, tel.: +420 224 907 508, +420 724 281 110, e-mail: zuzana.pluharova@czechtrade.cz.

09:00 - 18:00

KONTAKT-KONTRAKT

Kontakt-Kontrakt se koná v rámci projektu Enterprise Europe Network, který je podporován Evropskou komisí a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR.

Organizační zajištění:
Regionální hospodářská komora Brno/Enterprise Europe Network, Výstaviště 1 (areál BVV),
648 04, Brno, Jana Šindelková, tel. +420 532 194 922, e-mail: sindelkova@rhkbrno.cz.

09:00 - 18:00

/

MSV TOUR

Program:
• organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE
• komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata
• jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat
• program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C

Registrace: www.msvtour.cz

09:30 - 13:30

/ sál Morava

BUSINESS DEN RUSKÉ FEDERACE

Program:
09.30–09.35 Zahájení Business dne Ruské federace
09.35–09.45 Vystoupení předsedy představenstva Komory pro hospodářské styky se SNS, s.o.k. Jiřího Demiše
09.45–10.30 Pozdravná vystoupení:
• Jiří Havlíček – ministr průmyslu a obchodu ČR
• Georgij Vladimirovič Kalamanov - náměstek ministra průmyslu a obchodu RF
• Alexander Vladimirovič Zmejevskij - velvyslanec RF v ČR
• Miloslav Stašek – náměstek ministra zahraničních věcí ČR
• Svetlana Jurjevna Orlova – gubernátorka Vladimirské oblasti
• Jevgenij Borisovič Lulin - vicegubernátor Nižegorodské oblasti
• Vasilij Vladimirovič Starkov – ministr dopravy a spojů Sverdlovské oblasti
• Iľdar Raviljevič Mingalejev – náměstek ministra průmyslu a obchodu Republiky Tatarstán
10.30–10.55 Pozdravná vystoupení:
• Vladimír Dlouhý – prezident Hospodářské komory ČR
• Jaroslav Hanák – prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
• Thomas Stärtzel - předseda vedení Asociace evropského obchodu v RF
• Martin Bašta – obchodní rada velvyslanectví ČR v RF
10.55–11.10 Prezentace investičních a exportních možností v Nižegorodské oblasti
11.10–11.25 Prezentace produktů ČEB a.s. pro české exportéry do Ruské federace – Karel Bureš, GŘ ČEB a.s.
11.25–11.40 Prezentace možností spolupráce společnosti ROSATOM s českými firmami – Leoš Tomíček, vicepresident Rusatom Overseas
11.40–11.55 Prezentace služeb EGAP a.s. pro české exportéry do Ruské federace - Jan Procházka, generální ředitel EGAP a.s.
11.55–12.10 Stav a perspektivy spolupráce v oblasti strojírenství - Georgij Vasilievič Samodurov, prezident
Asociace STANKOINSTRUMENT
12.10–12.25 Česko – ruská spolupráce v oblasti leteckého průmyslu – Milan Šlapák, ATP programový ředitel,
GE Aviation Czech s.r.o.
12.25–12.40 Prezentace investičního a průmyslového potenciálu a exportních možností pro české firmy ve Sverdlovské oblasti
12.40–12.55 Prezentace investičních a exportních možností ve Vladimirské oblasti
12.55–13.10 Informace o novinkách v zákonodárství RF pročeské exportéry do RF a podnikání v RF pro zahraniční subjekty, služby poskytované exportérům, advokátní kancelář Becker a Poliakoff s.r.o. - JUDr. Jan Kotík, advokát
13.10–13.15 České centrum - Český dům Moskva „Aktuální nabídka pro české podnikatele“ – Jiří Podhola, ředitel ČC – ČDM

Organizační zajištění:
Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Jana Kordačová, zástupce výkonného ředitele, tel.: +420 266 721 815, fax: +420 266 721 813, e-mail: kordacova@komora.cz.

09:30 - 14:00

/ sál P4 - 2. patro

ENERGIE PRO BUDOUCNOST XXII. - ENERGETICKÁ EFEKTIVITA V PRŮMYSLOVÉ SFÉŘE PRO RŮST PODNIKU

Program:
• Úloha státních orgánů v oblasti hospodaření energiemi
• Podíl energií na provozních a výrobních nákladech průmyslových podniků
• Specifické požadavky na elektrickou energii v souvislosti s koncepcí Průmysl 4.0
• Otázky bezpečnosti a zabezpečení, zejména v komunikační technice pro řízení
• Význam kvality elektřiny pro její efektivní využití
• Měření a monitorování spotřeby – podmínka pro efektivní hospodaření s energiemi,
• Technická opatření na straně uživatele k využití energie s maximální účinností
• Integrace elektrotechniky, elektroniky a komunikační techniky v průmyslových provozech za účelem efektivního využívání energie
• Energie získaná z vlastních lokálních zdrojů, ekonomický význam akumulace energie
• Způsoby nákupu energií a jejich vliv na cenu, význam poradenství pro nákup a využívání energií

Organizační zajištění:
FCC Public, s. r. o., Pod Vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8
Ing. Emil Širůček, tel.: +420 603 847 023, e-mail: public@fccgroup.cz.

10:00 - 12:00

/ Kongresové centrum, sál C, 2. patro

ČESKÉ TECHNOLOGIE NA KUBĚ: TRADICE A NOVÉ PŘÍLEŽITOSTI

Prezentace náměstkyně ministra zahraničního obchodu a zahraničních investic Kuby (MINCEX) paní Ileany Nunez Mordoche a zástupců podniků zahraničního obchodu.

Organizační zajištění:
Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, Ing. Petra Šeráková, tel. +420 225 279 404, e-mail: pserakova@spcr.cz.

10:30 - 12:00

/ sál P4 - 2. patro

INVESTIČNÍ PLÁN PRO EVROPU: JAK SE ÚSPĚŠNĚ ZAPOJIT?

Program:
10.30 Zahájení semináře - Zdeněk Čech, ekonomický poradce, Zastoupení Evropské komise v České republice
10.35 Evropská investiční banka – evropský portál investičních projektů - Hana Nylander-Kaloudová, vedoucí zastoupení EIB v Praze
10.50 Možnosti spolupráce s českými bankami - Michal Pluta, Ředitel odboru Strategie a marketingu, Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s.
11.05 Financování MSP s podporou EIB/ Evropského fondu pro strategické investice – Jakub Tomaštík, ředitel útvaru
Specializovaného financování – ČSOB EU Centrum
11.20 Čerpání z EFSI v praxi - Stanislav Němeček, jednatel, RAPTECH, s.r.o.
11.30 Panelová diskuze a debata
12.00 Shrnutí a networking

Organizační zajištění:
CEBRE – Česká podnikatelská reprezentace při EU, Avenue des Arts 19 A/D, B-1000 Brussels, Tomáš Hartman, tel. +420 246 031 707.

11:00 - 13:00

CZECH SPRING – ÚČAST ČESKÉ REPUBLIKY NA VŠEOBECNÉ SVĚTOVÉ VÝSTAVĚ EXPO 2020 V DUBAJI

Program:
Prezentace české účasti a zapojení firem na EXPO 2020 v Dubaji

Vystupující:
• Martin Tlapa, náměstek ministra zahraničních věcí ČR
• Jiří František Potužník, Generální komisař pro účast ČR na Expo 2020
• zástupce velvyslanectví Spojených arabských emirátů v ČR
• zástupce organizátorů Expo 2020 v Dubaji
• Lukáš Ferkl, ředitel Univerzitního centra energeticky efektivních budova ČVUT

11:00 - 14:00

/ sál E2

ČESKO-INDICKÉ PODNIKATELSKÉ FÓRUM, B2B MEETINGS

Program:
11.00 Zahájeni fóra moderátorem a představeni řečníků
11.05 Uvítací projev, pan Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
11.10 proslov předsedy EEPC
11.15 proslov předsedy Výboru pro střední Evropu Svazu indického průmyslu a předsedy The Hi-Tech Group India pana Deepa Kapurii
11.20 Hlavní projev, pan Jiří Havlíček, ministr průmyslu a obchodu ČR
11.30 Hlavní projev, náměstek ministryně obchodu a průmyslu, Indie (bude upřesněno)
11.40 Poděkovaní, pan Jaroslav Hanák
Plenární zasedání Česko-indického partnerství pro obchod a investice
11.45 Zahájení moderátorem
11.50 vystoupení generálního ředitele České exportní banky Karla Bureše
12.00 prezentace řečníků z Indie a České republiky, prezentující příležitosti v oblasti automobilového, vodního a odpadového hospodářství, logistiky apod.:
Česka strana: Ing. Michal Nevrly, manažer pro vývoj podnikaní, společnost Kuhne + Nagel ČR
Indická strana
12.30 Úspěšné firmy
Česka společnost v Indii: Home Credit
Mr.David Minol, Regional Executive Director, Home Credit
Mr. Rajeeb Ranjan Mallick, Chief Corporate Affairs Officer, Home Credit India
Indická společnost v České republice
13.00 Q & A
13.15 Networking, B2B
Moderátor: p. Lukáš Martin, ředitel Sekce mezinárodních vztahů (Svaz průmyslu a dopravy ČR)

Organizační zajištění:
Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, pí. Sabina Tančevová, tel. +420 605 089 599, e-mail: stancevova@spcr.cz.

12:00 - 15:00

/

DEN RUSKÝCH REGIONŮ

Program:
V rámci této akce proběhnou prezentací průmyslového a investičního potenciálu řady ruských regionu primo na jejích expozicích: budou představeny ruské výrobní společnosti, jejích exportní produkce, inovační a investiční projekty, průmyslové zóny a nabídky spolupráce.
12.00–12.10 Zahájení (Expozice Ruského Exportního Centra, stánek č.A1-01)
Pozdravná vystoupení:
Radoslav Klepáč – ředitel oddělení mezinárodních vztahů Veletrhy Brno a. s.
Sergej Stupar - Obchodní Zástupce RF v ČR
12.10-12.30 Prezentace expozice Ruského Exportního Centra Rozvoj kooperace v průmyslové spolupráci - Sergej Majorov, předsedá představenstva strojírenského klastru RT
Moderní zařízení pro řízení a automatizaci technologických procesů v průmyslových podnicích - Jurij Šaranov, obchodní ředitel OOO «NPO VakuumMash»
12.30–13.00 Prezentace Nižněgorodské oblasti (stánek A1-06)
Jevgenij Ljulin, vice-gubernátor, 1.naměstek Předsedy Vlády Nižegorodské oblasti, www.nn-invest.com
Aleksej Tichomirov, generální ředitel OOO «Metmash», www.metmash.com
Alexandr Kuročkin, výkonný ředitel OOO «Transprevmatika», www.transpn.ru
Sergej Smutin, ředitel departamentu OOO «Autokomponenty – skupina GAZ», www.ac.gaz.ru
Valerij Vodolagin, generální ředitel OOO «Volžská Průmyslová Společnost», http://vpk-nn.ru/
Aleksej Važnov, technický ředitel PF «OKA»
13.00–13.30 Prezentace Republiky Tatarstán (stánek A1-12)
Ildar Mingalijev, náměstek ministra průmyslu a obchodu Republiky Tatarstan
Artur Leontjev, přední rada Agentury investičního rozvoje Republiky Tatarstan
13.30–14.00 Prezentace Vladimirské oblasti (stánek A1-13)
Aleksej Konyšev, 1.vicegubernator Vladimirské oblasti průmyslová a ekonomická politika
Alexandr Popkov, generální ředitel Výzkumní a produkční společnost «Voyage» www.npovoyage.ru
Vladimir Lebedev, generální ředitel akciové společnosti «Kovrovský Elektromechanicky Zavod»
www.kemz.org
Alexandr Vědonov, generální ředitel akciové společnosti «Murom Mash Zavod», www.murommash.ru
Aleksej Homutov, generální ředitel akciové společnosti "Opravárenský závod Murom", http://muromrmz.ru/, Výroba náhradních dílů, dílů a nástrojů pro železniční dopravu, stavební
a silniční stroje, jakož i svařované kovové konstrukce
Dmitrij Bělov, generální ředitel «SKB Brasero» LLC, www.brasero.su
Sergej Radkevich, generální ředitel «Podnik netkaných materiálů» LLC/ООО, http://www.np-pers.ru
Elena Averčenko, ředitelka Výzkumní a produkční společnost «Adgeziv», www.adhesiv.ru
14.00–15.00 Kontaktу a jednání na ruské expozici

Organizační zajištění:
Euro-Grand s.r.o., Glinkova 7, 623 00 Brno, Ing. Galina Dobrovolskaja, zástupce BVV v Rusku, tel.: +420 543238448, +420 602506504, e-mail: fairsbrno@eurogrand.eu.

13:00 - 14:50

/ sál P2 - 1. patro

NOVÉ EXPORTNÍ PŘÍLEŽITOSTI V ASII - VIETNAM A JAPONSKO

Cílem semináře je představit firmám aktuální stav vyjednávání a budoucí implementace dohod o volném obchodu
EU-Vietnam a EU-Japonsko a příležitosti, které tyto obchodní dohody nabízí českým exportérům. Akce je organizována
ve spolupráci s CEBRE - Českou podnikatelskou reprezentací při EU. Závěrem semináře bude firmám představena Market Access Database, které zahrnuje informace o podmínkách exportu zboží na důležité světové trhy.

Organizátor:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

13:00 - 15:30

/ Kongresové centrum, sál E, 1. patro

STROJÍRENSKÝ A PLASTIKÁŘSKÝ PRŮMYSL V NĚMECKU – PŘÍLEŽITOSTI PRO ČESKÉ FIRMY

Program:
13.00–13.15 Přivítání
Martin Pospíšil, ředitel odboru zahraničně ekonomických politik, Ministerstvo průmyslu a obchodu
Tomáš Jan Podivínský, Velvyslanec ČR ve Spolkové republice Německo
13.15–13.25 Servis pro české exportéry
Představení služeb CzechTrade na podporu českých exportérů
Radomil Doležal, Generální ředitel CzechTrade
13.25–13.35 Vývoj a trendy v německém průmyslu a podpora ze strany zastupitelských úřadů
Tomáš Ehler, vedoucí obchodně-ekonomického úseku Velvyslanectví České republiky v Berlín
13.35–14.15 Jak se prosadit na německém trhu
Jak hledat a oslovit obchodní partnery
Praktické marketingové tipy pro obchodování s německými firmami
Pohled úspěšné firmy na praktické obchodování s Německem
Tipy pro úspěšný export
Adam Jareš, ředitel německého zastoupení CzechTrade v Düsseldorfu
Filip Ambrož, obchodní ředitel fortell s.r.o
Po skončení akce příležitost pro individuální konzultace s přednášejícími

Organizační zajištění:
Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Mgr. Monika Dostálová, tel.: +420 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz.

13:00 - 18:00

/ Holiday Inn, sál Alfa

SMART FACTORY – INTRALOGISTICKÁ ŘEŠENÍ A SYSTÉMY

Program:
13.00–13.10 Zahájení, Bernard Bauer / René Harun, Česko-německá obchodní a průmyslová komora
13.10–13.40 Úvodní statement, RNDr. Josef Černý, ICZ, a.s.
13.40–14.00 Automatizované výrobní, montážní a zkušební technologie pro mechatronické systémy,
Dr. Hartmut Freitag, XENON Automatisierungstechnik GmbH
14.00–14.20 Manipulační systémy a příklady jejich využití v průmyslové praxi
Peter Süßmilch, AFT-Förderanlagen Bautzen GmbH & Co. KG
14.50–15.10 Optimalizace a kontrola Vaší výroby pomocí RFID&Automation,Jochen Kinauer,camLine Dresden GmbH
15.10–15.30 Koncepty a řešení pro chytrou výrobu, Prof. Dr.-Ing. Egon Müller, TU Chemnitz
15.30–15.50 Potenciál, který otevírá digitalizace výroby – nejaktuálnější vývoj
Dr.-Ing. Tino Langer, Fraunhofer Institut für Werkzeugmaschinen und Umformtechnik IWU
15.50–16.10 Digitalizace intralogistického toku pomocí technologie přesné průmyslové lokalizace jako nástroj
pro zavedení Průmyslu 4.0 ve výrobních podnicích, Milan Šimek, Sewio Networks, s.r.o.
16.10–16.30 Diskuse a závěrečné shrnutí
16.30–18.00 Česko-saské networkingové setkání s rautem
Moderuje: Claudia Baldauf / Dr. Uwe Lienig, Wirtschaftsförderung Sachsen GmbH
Fórum bude simultánně tlumočeno čj/nj.

Organizační zajištění:
AHK Services s.r.o. / Česko-německá obchodní a průmyslová komora, Václavské náměstí 40, 110 00 Praha 1, Lucie Křelinová, tel.: +420 221 490 315, fax: +420 224 222 200, e-mail: krelinova@dtihk.cz.

13:30 - 17:00

/ sál E4

VELKÁ BRITÁNIE – ČTVRTÝ NEJVĚTŠÍ OBCHODNÍ PARTNER ČESKA

Program:
Britové opouštění Evropskou unii, ale ne Evropu. Jak se BREXIT dotkne obchodních vztahů a exportu? Na to se pokusí najít odpovědi panelisté odborné konference. Hlavními vystupující budou:
• Jiří Havlíček, ministr průmyslu a obchodu ČR
• Dominic Meikljohn, britské Ministerstvo obchodu – Director European Partnerships Delivery
• Jan Thompson, velvyslankyně Velké Británie v ČR
• Martin Tlapa, náměstek ministra zahraničních věcí ČR
• Jan Procházka, předseda představenstva EGAP
• Aleš Opatrný, vedoucí obchodně-ekonomického úseku/Velvyslanectví ČR v Londýně
• Petr Karel, London Market
• Michal Kadera, Škoda Auto
• Jana Kubínová, Rolls Royce
• Robert David, Allen & Overy

Vstup: volný, registrace na info@hatcom.cz, tel. +420 222 103 154.

Organizační zajištění:
HATcom s.r.o., Vinohradská 33/89, 120 00 Praha 2, Hana Hikelová, tel.: 222 103 154, e-mail: hikelova@hatcom.cz.

14:00 - 14:20

/

MAXIMALIZUJTE POTENCIÁL KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ POMOCÍ VIZUALIZACE V PROVOZU/HALE/DÍLNĚ

Speaker:
Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE,
Seventeen years of experience in the automotive industry in the position of Programme Manager and Consultant.

Organiser:
Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, ph. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com.

14:00 - 16:00

SLOVENSKÝ NÁRODNÍ DEN

Program:
14.00–14.30 Slavnostní zahájení Slovenského národního dne
14.30–15.00 Prezentace úspěšných slovenských společností
• Společnost Flora Print - Světová premiéra unikátního stroje na potisk látek
• Společnost ENGLER F.F - První a nejrychlejší Superquad na světě
15:00–16:00 Koktejl a neformální networking spojený s prezentací modelů a produktů od významných slovenských společností a institucí jako například SPINEA, Slovenské centrum dizajnu a další.

Organizační zajištění:
Slovenská agentura pro rozvoj investicí a obchodu

15:00 - 16:00

/ sál P2 - 1. patro

PODPORA EXPORTU A RŮSTU FIREM S VYUŽITÍM PRÁV PRŮMYSLOVÉHO VLASTNICTVÍ

Informativní workshop v rámci podpory exportu ČR, který pořádá MPO ve spolupráci s Úřadem průmyslového vlastnictví (ÚPV), by měl poskytnout návštěvníkům užitečné informace o patentové ochraně v ČR i zahraničí. Workshop představí výhody a možná rizika patentové ochrany a její marketingové využití. Návštěvníci workshopu se dozvědí o specificích patentové ochrany na vybraných exportních trzích a o možnosti podpory aplikovaného výzkumu z fondů EU.
Cílovou skupinou workshopu jsou malé a střední podniky, které jednak nabízí inovativní produkty a jednak se snaží prorazit na zahraničních trzích.

Organizační zajištění:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

středa 11.10.2017
08:00 - 14:00

/ sál P4 - 2. patro

ŘEŠENÍ ELEKTRICKÝCH ROZVODŮ S OHLEDEM NA SOUBĚH S DATOVÝMI ROZVODY

Program:
8.30–9.15 Posouzení souběhu vedení NN s datovými rozvody a slaboproudými vedeními, norma ČSN
EN 50174-2 ed2 A2:2015, Ing. Jiří Horák
9.15–10.15 Parapetní kanály Tehalit pro instalace v kancelářských prostorách - Návrh a volba lištových a parapetních kanálů v souvislosti s požadavky norem,
- Optimalizace množství silových kabelů při použití různých typů instalačních zásuvek
- Správné pospojování kanálů a příslušenství Štěpán Tyc, Hager Electro s.r.o.
10.45–12.15 Přepěťové ochrany pro rozvody na slaboproud – nové požadavky norem (SPD pro datové rozvody, MaR a sběrnice technologických zařízeních, ochrana POE, omezení v instalaci ochran, datový tok atd.) Radoslav Rieger, HAKEL s.r.o.
12.15–13.15 Datové rozvody v průmyslu – chyby v návrhu a provedení, Ing. Jiří Kasner
13.15–14.00 ospojování v budovách s informačními technologiemi - nová ČSN 50310 ed.2 a její novela v ed.3, Ing. Lubor Horák

Vložné: 950 Kč

Organizační zajištění:
PE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jitka Hřebačková, tel.: +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpelektro.cz, www.lpelektro.cz.

09:00 - 14:30

/ Holiday Inn

DIGITÁLNÍ BUDOUCNOST ČESKÉ REPUBLIKY

Program:
9.00 Úvod - Jan Bartošek, Místopředseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
9.30 Průmysl 4.0 - Kde se vzal a co to je - Roman Pašek, Czechinvest
10.00 Využití cloud computingu při optimalizaci strojů - Ing. Tomáš Halva, Beckhoff Česká republika s.r.o., jednatel
11.00 Možnosti a řešení spolupráce robotů s lidmi a nové produkty v robotice - Lukáš Fikar, KUKA Roboter CEE GmbH
11.30 Průmysl 4.0 – Digitální Dvojče - Ing. Leoš Dvořák, ředitel pro digitalizaci společnosti Siemens ČR
13.15 Naděje a hrozby iniciativy Průmysl 4.0 – Prof. Ing. Petr Vavřín, Dr.Sc., VUT Brno
13.45 Společnost a Průmysl 4.0 - doc. Dr. Ing. Vladimír Kebo, VŠB-TU Ostrava, Technologická agentura

Organizační zajištění:
Společně o.p.s., Mendlovo náměstí 1a, 60300 Brno, tel. +420 511 110 573, e-mail: info@spolecne.info.

09:00 - 17:00

/

INTEGROVANÉ SLUŽBY PRO PODNIKATELE NA VNITŘNÍM TRHU EU

Informace o službách pro podnikatele na vnitřním trhu EU – Jednotné kontaktní místo, SOLVIT, PROCOP (kontaktní místo pro výrobky). Individuální konzultace na stánku MPO pro návštěvníky veletrhu.

Organizační zajištění:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

09:00 - 18:00

/

MSV TOUR

Program:
• organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE
• komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata
• jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat
• program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C

Registrace: www.msvtour.cz

09:00 - 18:00

/ Regionální hospodářská komora Brno

SOURCING DAY PRO GENERAL ELECTRIC

Termínovaná osobní jednání českých firem z oblasti obnovitelných zdrojů energie s nákupčími maďarského zastoupení General Electric.

Organizační zajištění:
Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Bc. Hana Štičková, tel.: +420 224 907 852, e-mail: hana.stickova@czechtrade.cz.

09:30 - 12:00

/ Kongresové centrum, sál C, 2. patro

PODPORA PODNIKATELSKÉHO PROSTŘEDÍ AGENTUROU CZECHINVEST

Program:
• Úvod a představení služeb CzechInvestu – úvodní slovo, krátké představení CzechInvestu, AfterCare služeb a toho, co na semináři zazní, Mgr. Ivan Dzido (moderátor semináře)
• Zákon o investičních pobídkách – představení obecných podmínek, aktuální mapa podpory atp., Ing. Markéta Tomková
• Podpora v oblasti výzkumu a vývoje – finanční nástroje podpory a poradenství CzechInvestu v oblasti VaV, Mgr. Roman Pašek / Eva Bartoňová M.A.
• Podpora v oblasti lidských zdrojů – přehled toho, jak CzechInvest pomáhá firmám řešit nedostatek pracovní síly
HR podpora: HR Point semináře, informační podpora, spolupráce se školami a ÚP
Vízová podpora: vízové semináře, konzultace, projekty usnadňující vízový proces (Welcome Package, Fast Track, Projekt a Režim Ukrajina, Ing. Klára Černá
• Podpora dodavatelů a CzechLink – představení toho, jak CzechInvest pomáhá investorům propojovat se s lokálními dodavateli a se strategickými nebo investičními partnery, Ing. Jan Pernikář, Bc. Tomáš Fibich
• Q&A, networking

Vstup:
po předchozí registraci na e-mailu michaela.hnizdilova@czechinvest.org nebo telefonicky
na čísle +420 296 342 485.

Organizační zajištění:
Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Martina Řehořová, e-mail: martina.rehorova@czechinvest.org.

09:30 - 13:00

/ sál Morava

BUSINESS DEN BĚLORUSKA

Program:
9.30–9.35 Zahájení Business dne Běloruska
9.35–9.45 Jiří Demiš, předseda představenstva Komory pro hospodářské styky se SNS
9.45–10.30 Pozdravná vystoupení hostů:
- Valerij Kurdjukov, mimořádný a zplnomocněný velvyslanec Běloruska v České republice
- Milan Ekert, mimořádný a zplnomocněný velvyslanec
České republiky v Bělorusku
- Miloslav Stašek, náměstek ministra zahraničních věcí ČR
- Jevgenij Šestakov, náměstek ministra zahraničních věcí Běloruska, spolupředseda bělorusko-české smíšené komise
- Jiří Koliba, náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR, spolupředseda česko-běloruské smíšené komise
- Evgenij Kovalenko, ředitel Národního centra pro právní informace Běloruska
Odborná vystoupení:
10.30–10.45 Minská oblast - prezentace podnikatelského prostředí a možností pro české firmy
10.45–11.00 Michal Sedmera, úvěrový manažer ČEB a.s. - prezentace produktů pro české exportéry do Běloruska
11.00–11.15 Brestská oblast - prezentace podnikatelského prostředí a možností pro české firmy
11.15–11.30 Marek Dlouhý, místopředseda představenstva EGAP a.s. – Prezentace služeb při exportním financování operací do Běloruska
11.30–11.45 Monika Šimůnková Houšková, partner PETERKA &PARTNERS advokátní kancelář s.r.o. - Výkon rozhodnutí zahraničního soudu a rozhodčích soudů v Bělorusku
11.45–12.05 Aleš Machatý, pracovník pro specializované financování obchodu, Československá obchodní banka, a. s. – Prezentace služeb ČSOB, a.s. pro společnosti vyvážející do Běloruska
12.05–12.15 Aleksandr Achremčik, vedoucí administrace, volná ekonomická zóna Minsk – prezentace SEZ
12.15–12.25 Aleksandr Žilin, zástupce Společnosti pro rozvoj průmyslového parku a.s. – prezentace služeb
Individuální jednání představitelů českých a běloruských firem.

Organizační zajištění:
Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Jana Kordačová, zástupce výkonného ředitele, tel.: +420 266 721 815, fax: +420 266 721 813, e-mail: kordacova@komora.cz.

09:30 - 15:00

/ Kongresové centrum, sál A, 2. patro

REVIZE NORMY ISO/IEC 17025 – ZMĚNY A IMPLEMENTACE

Program:
10.05–10.45 Revize ISO/IEC 17025 - Záměry a cíle, Ing. Gabriela Šimonová
10.45–11.45 Revize ISO/IEC 17025 - Změny v normě, Ing. Gabriela Šimonová
13.00–13.30 Analýza rizik, Ing. Pavel Nosek
13.30–14.15 Zajištění metrologické návaznosti ve zkušebních a kalibračních laboratořích, Ing. Martin Matušů, CSc.
14.15–14.45 Implementace revidované normy ISO/IEC 17025, Ing. Pavel Nosek

Vložné: 2 200 Kč

Organizační zajištění:
Český institut pro akreditaci, o.p.s., Olšanská 54/3, 130 00 Praha 3, Helena Chroustová, tel.: +420 272 096 222, e-mail: chroustovah@cai.cz.

10:00 - 12:00

EXPORT DO INDIE – VÝZVA I PŘÍLEŽITOST

Program:
Exportní panelová diskuse
10.00-10.05 Úvodní slovo moderátora a představení panelistů
10.05-10.30 Blok 1: Obchodní příležitosti v Indii – teritorium na vzestupu
10.30-10.50 Blok 2: Podnikatelský inkubátor pro dobrý „start-up“
11.00-11.40 Blok 3: Je snadné podnikat v Indii? Rozdíly v indické a české (obchodní) mentalitě, překážky pro dovoz…
11.40-11.55 Dotazy z publika, moderované dotazy
11.55-12.00 Závěrečné slovo: Má smysl se pokusit působit na indickém trhu?
Moderátor: Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR
Panel: Ivan Kameník, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Bangalore
Tomáš Rousek, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Mumbai
Libor Musil, předseda představenstva LIKO-S, a.s.
Tomáš Pártl, marketingový manažer Watersavers, s.r.o.
C. S. Prakash, majitel PUSHPAK Ltd.

Organizační zajištění:
Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Mgr. Monika Dostálová, tel.: +420 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz.

10:00 - 12:00

/ Kongresové centrum, sál D, 2. patro

MES – MODERNÍ SYSTÉM PRO ŘÍZENÍ VÝROBY

Program:
10.00-10.30 Modularita systému MES a jeho přínosy pro výrobu
Mgr. Radka Korčáková, obchodní ředitelka dataPartner s.r.o.
10.30-12.00 Digitální logaritmické pravítko 4.0 pro kapacitní plánování
Ing. Libor Smital, odborný konzultant a poradce v oblasti uplatňování zásad štíhlé výroby, efektivního plánování a vytváření funkčních firemních procesů.

Vstup:
zdarma, doporučená registrace na janova@datapartner.cz nebo na www.datapartner.cz/seminare kvůli omezenému počtu míst

Organizační zajištění:
dataPartner s.r.o., Senovážné nám. 241/15, 370 01 České Budějovice, Ing. Jana Jánová, tel.: +420 607 025 712, e-mail: janova@datapartner.cz.

10:00 - 13:00

/ Kongresové centrum, sál E, 1. patro

AKTUÁLNÍ SITUACE ČESKÉHO ENERGETICKÉHO ŠKOLSTVÍ V KONTEXTU SOCIÁLNÍHO DIALOGU

Organizační zajištění:
Český svaz zaměstnavatelů v energetice, Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, Mgr. Kristýna Bendelová, tel.: +420 602 309 052, e-mail: bendelova@csze.cz.

10:00 - 14:00

/ sál P1 - 1. patro

DIGITALIZACE V ÚDRŽBĚ

Program:
• Údržba 4.0. nezbytnost nebo nesmysl?
• Servis a jeho funkce v moderní továrně
• Jak funguje chytrá údržba?
• Condition monitoring a virtuální realita v lisovnách Škoda auto
• Inovativní využiti umělé inteligence v údržbě
• Sběrem dat údržba nekončí
• Efektivní využití prediktivní údržby
• … a další
Nejenom výroba a řízení procházejí postupnou transformací, digitalizací a automatizací. Nové trendy pronikají
také do oblasti údržby. Na semináři zazní aktuální témata, představení a možnosti využití dostupných technologií
a aplikací - virtuální realita, inovativní využití umělé inteligence v údržbě, efektivní využití prediktivní údržby, monitorování výrobních strojů a další. Program vyplní dodavatelé technologií, chybět nebudou odborní přednášející a zástupci z provozů, kteří program doplní případovými studiemi.“

Registrace:
http://www.konference-tmi.cz/program-udrzba-msv-2017.html

Organizační zajištění:
Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín,
Ing. Tereza Chwastková, tel.: +420 773 277 506, e-mail: tereza.chwastkova@trademedia.cz.

10:30 - 12:00

/ sál P2 - 1. patro

PODPORA PRŮMYSLOVÉHO DESIGNU NA CESTĚ KE ZVÝŠENÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PROFESIONÁLNÍ DESIGN VÝROBKU JE VÝHODA, KTEROU MŮŽEME PLNĚ VYUŽÍT!

Program:
10.30–10.45 Možnosti podpory průmyslového designu
Představení zvýhodněných designérských služeb a Adresáře designérů CzechTrade
Zuzana Sedmerová, manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost
10.45–11.15 Design prodává! 170 tunový Red Dot Winner TOS FRU
Martin Tvarůžek, zakladatel studia MARTIN TVARŮŽEK DESIGN a jediný český držitel Red Dot Award ve strojírenské kategorii
11.15–11.45 Jak úspěšně spolupracovat s designérem Příklady z praxe
Michal Červa, zakladatel a majitel firmy Červa Design
11.45–12.00 NOVUMM, NOVUMM KET
Představení plánovaných zahraničních veletrhů s podporou
Možnost individuálních konzultací po skončení akce.

Organizační zajištění:
CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Bc. Zuzana Sedmerová, tel.: +420 724 009 829, e-mail: zuzana.sedmerova@czechtrade.cz.

10:30 - 12:00

PŘÍLEŽITOSTI V INDICKÝCH STÁTECH

Program:
• Příležitosti v indických státech
• Snadné obchodování s Indií
• Příležitosti partnerství České republiky a Indie

Organizační zajištění:
EEPC India, Vanijya Bhavan, ITFC, 1st Floor II 1/1, Wood Street, Kolkata-700 016, India, E-mail: ed@eepcindia.net, https://www.eepcindia.org

12:15 - 13:45

EXPORTNÍ SEMINÁŘ STŘEDNÍ EVROPA – PŘÍLEŽITOSTI V OBRANNÉM PRŮMYSLU

Vystupující:
• Tomáš Kuchta, náměstek ministra obrany ČR
• Marek Svoboda, ředitel Odboru ekonomické diplomacie Ministerstva zahraničních věcí ČR
• Martina Tauberová, ekonomická diplomatka ze Zastupitelského úřadu ČR ve Vídni
• Tomáš Ehler, ekonomický diplomat ze Zastupitelského úřadu ČR v Berlíně
• Petr Darmovzal, ekonomický diplomat ze Zastupitelského úřadu ČR ve Varšavě
• Vladimír Randáček, ekonomický diplomat ze Zastupitelského úřadu ČR v Budapešti

13:00 - 13:30

/ sál P2 - 1. patro

ODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ PODNIKŮ

Seminář na téma společensky odpovědného podnikání by měl přispět k plnění usnesení vlády č. 779/2013, kterým bylo na MPO zřízeno Národní kontaktní místo (NMK) pro implementaci Směrnice OECD pro nadnárodní podniky (Směrnice). NKM je zodpovědné mimo jiné za zvyšování povědomí o Směrnici a napomáhá smírnému řešení případů, ve kterých je namítáno porušení Směrnice. Cílem semináře bude seznámit účastníky s významem a posláním Směrnice jako jednoho z nejvýznamnějších mezinárodních instrumentů v oblasti společenské odpovědnosti firem.
Cílovou skupinou workshopu jsou nadnárodní podniky, ale také podniky zapojené do globálních dodavatelských řetězců, případně podniky, které mají zájem odpovědně podnikat či již odpovědně podnikají.

Organizační zajištění:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

13:00 - 16:00

/ sál E4

ÍRÁN: PERSPEKTIVNÍ TRH PRO ČESKÉ FIRMY

Program:
Íránský trh představuje obrovský potenciál pro české firmy. Kromě strojírenství, důlního průmyslu nebo farmaceutického průmyslu je v této zemi zájem o energetiku, ochranu životního prostředí nebo vědecký výzkum. Exportéři ale stále narážejí na překážky ve financování exportu. Informace k nejnovějšímu vývoji poskytnou hlavní panelisté:
• Vladimír Bärtl - náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR
• Miloslav Stašek - náměstek ministra zahraničních věcí ČR
• Vladimír Dlouhý - prezident Hospodářské komory ČR
• Karel Bureš – předseda představenstva ČEB
• Marek Dlouhý – místopředseda představenstva EGAP
• Pavel Kalina - obchodní rada velvyslanectví ČR v Teheránu
• Zástupci firem

Vstup: volný, registrace na info@hatcom.cz, tel. +420 222 103 154.

Organizační zajištění:
HATcom s.r.o., Vinohradská 33/89, 120 00 Praha 2, Hana Hikelová, tel.: 222 103 154, e-mail: hikelova@hatcom.cz.

13:00 - 17:30

/ Kongresové centrum, sál B, 2. patro

PROBLÉMY ZNALOSTNÍHO MANAGEMENTU V PODNIKU 21. STOLETÍ – 18. konference v rámci cyklu INTEGROVANÉ INŽENÝRSTVÍ V ŘÍZENÍ PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ

Organizační zajištění:
ČVUT, Fakulta strojní, Ústav řízení a ekonomiky podniku, sekretariát, tel. +420 224 355 798
Západočeská univerzita, Fakulta ekonomická, Katedra podnikové ekonomiky a managementu, tel. +420 377 638 401, ŠKODA AUTO vysoká škola, sekretariát rektora, tel. +420 326 823 024.

13:40 - 14:50

/ sál P2 - 1. patro

WORKSHOP K IMPLEMENTACI DOHOD O VOLNÉM OBCHODU (VČETNĚ OCHRANY ZAHRANIČNÍCH INVESTIC)

Workshop organizuje MPO ve spolupráci s Generálním ředitelstvím cel. Jeho záměrem je na příkladu dohody o volném obchodu s Koreou a Kanadou prezentovat firmám jednoduchý návod, jak dohody využívat, zaměřit se na praktické dopady – pravidla původu a regulatorní spolupráci (možnosti vzájemného uznávání). Zájemcům - českým investorům v zahraničí - budou v případě zájmu také poskytnuty informace o právní úpravě ochrany investic v zahraničí, jež poskytují současné dohody o ochraně a podpoře investic, které má uzavřené ČR nebo které aktuálně sjednává Evropská unie jménem všech členských států. Účastníci budou informování nejen o nových trendech v oblasti investiční ochrany (návrh EU na vytvoření mezinárodního investičního soudu), ale také aktuálních rizicích (vypovězení dohody o podpoře a ochraně investic ze strany Indie). Cílovou skupinou workshopu jsou podniky, které investují v zahraničí, případně mají záměr takto v budoucnu učinit.

Organizační zajištění:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

14:00 - 14:20

/

SHOP FLOOR MANAGEMENT A ZÁSADY VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE

Přednášející:
Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE,
17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta

Organizační zajištění:
Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com.

14:00 - 15:30

/ Kongresové centrum, sál C, 2. patro

KULATÝ STŮL PRO EXPORTÉRY – BUDOVÁNÍ OBCHODNÍCH TÝMŮ V ZAHRANIČÍ

Kulatý stůl probíhá s moderátorem panem Voseckým z firmy Catro s.r.o. (globální headhunteři, kteří se specializují na podporu exportu českých firem).

Organizační zajištění:
Svaz průmyslu a dopravy České republiky, pí. Irena Tauerová, tel. +420 734 132 061, e-mail: itauerova@spcr.cz.

14:00 - 15:50

ČESKO-OMÁNSKÝ SEMINÁŘ: THE ART OF BUSINESS

Vystupující:
• Tomáš Kuchta, náměstek ministra obrany ČR
• Bořivoj Minář, viceprezident Hospodářské komory ČR
• Pavel Šťastný, předseda Česko-ománského výboru Hospodářské komory ČR
• Mohammed Hashim Alawi Al-Shahab, generální manažer HR v Oman Cables Industry
• Turki Saud Abdulaziz Al Balushi, developer a bubeník Královského ománského symfonického orchestru
• Saleh Al Shukairi, kaligraf a člen ománské společnosti pro výtvarné umění pod Diwan Royal Court

Seminář bude probíhat v angličtině.

14:00 - 17:00

/ sál Morava

DEN UKRAJINY A ČESKO-UKRAJINSKÉ PODNIKATELSKÉ FÓRUM

Program:
14.00–14.05 Zahájení Dne Ukrajiny
14.05–14.15 Vystoupení předsedy představenstva Komory pro hospodářské styky se SNS, s.o.k. Jiřího Demiše
14.15–14.45 Pozdravná vystoupení:
• Jiří Havlíček – ministr průmyslu a obchodu ČR
• Yevhen Perebyinis - velvyslanec Ukrajiny v ČR
• Miloslav Stašek - náměstek ministra zahraničních věcí ČR, náměstek ministra ekonomického rozvoje a obchodu Ukrajiny (bude upřesněno)
• Oleg Sinjutka - gubernátor Lvovské oblasti
• Bořivoj Minář - viceprezident HK ČR
• Valerij Korol – viceprezident OPK Ukrajiny
14.45–15.00 Prezentace investičních a exportních možností pro české firmy ve Lvovské oblasti
15.00–15.15 Prezentace služeb EGAP a.s. pro české exportéry na Ukrajinu - Jan Procházka, generální ředitel
15.15–15.25 Prezentace služeb Lvovské obchodně průmyslové komory pro zahraniční firmy – Dmitro Aftanas, prezident
15.25–15.40 Prezentace produktů ČEB a.s. pro české exportéry na Ukrajinu – Monika Vilhelmová, ředitelka odboru exportního financování a trade finance
15.40–15.55 Novinky v ukrajinském zákonodárství, služby ve prospěch českých exportérů – Monika Šimůnková Hošková, partner PETERKA &PARTNERS advokátní kancelář s.r.o.
15.55–16.05 Spolupráce s EBRD: Financování obchodních příležitosti českých subjektů na Ukrajině – Dagmar Rančáková, Cross Border Business Development Consultant
16.05–16.15 Prezentace služeb agentury CzechTrade – Oksana Antonenko, zástupce CzechTrade na Ukrajině
16.15–16.25 Prezentace služeb Ukraine International Airlines – Jana Mitkovová, obchodní manažer Discover Travel s.r.o.
Individuální jednání českých a ukrajinských firem, pracovní jazyky: ukrajinština a čeština (simultánní tlumočení).

Organizační zajištění:
Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Jana Kordačová, zástupce výkonného ředitele, tel.: +420 266 721 815, fax: +420 266 721 813, e-mail: kordacova@komora.cz, ve spolupráci s Velvyslanectvím Ukrajiny v ČR, Hospodářskou komorou ČR a OPK Ukrajiny, PETERKA &PARTNERS advokátní kancelář s.r.o.

14:00 - 17:00

/ sál P3 - 2. patro

TECHNOLOGICKÁ AGENTURA ČR PŘEDSTAVUJE PLÁN PODPORY PRO ROK 2018

Program:
TA ČR se každoročně zapojuje do programu odborných konferencí, seminářů a workshopů Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Letos tomu bude stejně. V rámci letošního ročníku MSV pořádá TA ČR seminář, který se zaměří
na možnosti čerpání podpory pro projekty výzkumu a vývoje (VaV) v příštím roce. Po něm bude vyhrazen prostor
pro konzultace se zájemci o podporu a s řešiteli projektů VaV.

Organizační zajištění:
Technologická agentura ČR, Evropská 1692/37, 160 00 Praha 6
Tomáš Synek, tel. +420 234 611 312, e-mail: synek@tacr.cz

14:00 - 18:30

/ sál E1

VIZE V AUTOMATIZACI – INDUSTRY 4.0

Program:
Před šesti lety německý profesor a podnikatel Henning Kagermann zavedl pojem Industrie 4.0, který definuje další průmyslovou revoluci – digitalizaci průmyslových procesů prostřednictvím smart senzorů a robotiky, čímž vznikají kyberfyzické průmyslové systémy. Hlavní zkratkou popisující nový technologický trend se rychle stává IIoT (Industrial Internet of Things).
Pokročilá technologická řešení, která průmyslový Internet věcí nabízí, rozšiřují výkonnost výrobních linek, umožňují lepší řízení výroby a údržby, snižují náklady na pracovní sílu a zlepšují kvalitu výrobků. Klíčoví průmysloví hráči, kteří ustavičně hledají přidanou hodnotu a konkurenční výhody již implementují tyto pokročilé technologie ve svých výrobních závodech.
K hlavním kategoriím aktivit na této pestré scéně patří:
• prediktivní údržba,
• optimalizace operací,
• kybernetická bezpečnost,
• optimalizace logistiky,
• robotika,
• inteligentní senzory,
• technologické platformy.

Organizační zajištění:
Sdělovací technika spol. s r.o., Uhříněveská 40, 100 00 Praha 10, Mgr. Eva Metelková, tel. +420 734 201 212, e-mail: metelkova@stech.cz.

14:30 - 17:00

KULATÝ STŮL NA TÉMA INDO-ČESKÉ SPOLUPRÁCE V OBLASTI POKROČILÉ VÝROBY

Program:
• Spolupráce a rozvoj těžkého strojírenství a výroby
• Testování, hodnocení a certifikace
• Lokalizace výroby
• Investice a přenos technologií

Vstup: pouze na pozvánku

Organizační zajištění:
EEPC India, Vanijya Bhavan, ITFC, 1st Floor II 1/1, Wood Street, Kolkata-700 016, India, E-mail: ed@eepcindia.net, https://www.eepcindia.org.

15:00 - 16:00

/ sál P2 - 1. patro

WORKSHOP O MOŽNOSTECH LEVNÉHO DOVOZU

Workshop připravovaný ve spolupráci s Generálním ředitelstvím cel by měl informovat firmy o možnostech, které nabízí celní suspenze a systém všeobecných celních preferencí (GSP). Jeho cílem je osvětlit praktické využití těchto nástrojů a vysvětlit přínosy Dohody WTO o usnadňování obchodu (TFA).

Organizační zajištění:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

16:00 - 16:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

čtvrtek 12.10.2017
08:00 - 13:15

/ sál P4 - 2. patro

BEZPEČNOST STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ 2017 - POŽADAVKY NA ELEKTRICKÉ ROZVÁDĚČE STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ A ROZVODY NA STROJÍCH

Program:
• požadavky na dokumentaci, dokumenty k instalaci, schémata (přehledová, funkční, obvodová…)
• rozváděče nn – konstrukce, pracovní a provozní podmínky, pevné a odnímatelné části, spínací přístroje a součásti, obvody, vodiče, EMC,
• ověřování návrhu, ověření podle čl. 18 ČSN EN 60204-1 ed.2: 2007, postupy podle ČSN 33 2000-6 ed.2,
• návrh stroje a odhad rizik, bezpečnost strojních zařízení,
• bezpečnostní části ovládacích systémů, funkční bezpečnost elektrických/elektronických/programovatelných elektronických systémů a další
Přednášející: František Kosmák

Vložné: 1 050 Kč

Organizační zajištění:
LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jitka Hřebačková, tel.: +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpelektro.cz, www.lpelektro.cz.

09:00 - 17:00

/

PREZENTACE O POUŽITÍ DATABÁZE MADB (MARKET ACCESS DATABASE) – INFORMACE O VSTUPNÍCH PODMÍNKÁCH NA TRHY NEČLENSKÝCH ZEMÍ EU

Prezentaci bude možno zhlédnout na stánku MPO, jejím cílem je podat firmám informaci o databázi, ve které zdarma naleznou podmínky pro export zboží na všechny důležité světové trhy. Individuální konzultace na stánku MPO. Možnost vyzkoušení Market Access Database pro návštěvníky veletrhu.

Organizační zajištění:
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz.

09:00 - 18:00

/

MSV TOUR

Program:
• organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE
• komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata
• jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat
• program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C

Registrace: www.msvtour.cz

09:15 - 13:30

/ sál E3

STROJNÍ ZAŘÍZENÍ: POSOUZENÍ RIZIKA, FUNKČNÍ BEZPEČNOST A ZMĚNY V HARMONIZOVANÝCH NORMÁCH

Program:
9.15–9.30 Zahájení semináře
9.30–10.15 Posouzení rizik dle ČSN EN ISO 12100 – základní pojmy, principy, obsah a požadavky. Postupy při navrhování ochranných opatření – třístupňová metoda.
10.15–11.00 Navrhování vhodných ochranných opatření k zajištění bezpečnosti – aplikace platných harmonizovaných norem.
Aplikace ochranných opatření k zajištění bezpečnosti dle ČSN EN ISO 12100 a požadavků "NOVÝCH" norem ČSN EN ISO 13850 (Nouzové zastavení), ČSN EN ISO 14120 (Ochranné kryty) s návazností na ČSN EN ISO 13857 (Bezpečné dosahové vzdálenosti do nebezpečných prostorů strojů) a ČSN EN ISO 14119
(Blokovací zařízení spojená s ochrannými kryty).
11.25–12.30 Novinky v legislativě – normy ČSN EN ISO 13849-1 a normy ČSN EN ISO 12100 a oblasti, kam v budoucnu budou směrovat, základní a osvědčené principy při navrhování bezpečnostních obvodů a jejich ověřování.
12.30–13.20 Praktické příklady pro pomoc s výpočtem rizik pomocí softwaru zdarma Safety Automation Builder
a Sistema.
Praktické ukázky komplexního vytváření posouzení rizik pomocí softwaru RASWin v souladu s požadavky výše uvedených harmonizovaných norem.
13.20–13.30 Individuální diskuse a konzultace s přednášejícím

Přednášející:
Filip Němeček, SYSTEMOTRONIC, s.r.o., technický poradce v oblasti bezpečnosti strojních zařízení, TÜV Functional Safety
Technician 094/14 (dopolední blok)
Karel Stibor, Rockwell Automation s.r.o., Solution Architect Safety, TÜV Functional Safety Engineer 4224/11 (odpolední blok)

Vložné: 650 Kč

09:30 - 13:00

/ sál E4

MŮŽE ČESKÁ ENERGETIKA EXISTOVAT PO ROCE 2030 BEZ VÝZNAMNÉHO PODÍLU KONVENČNÍCH ZDROJŮ (UHLÍ, JÁDRA A ZEMNÍHO PLYNU)?

Program:
9.30–9.40 Zahájení konference – její cíle, Ing. Jan Klas, MBA, člen představenstva a ředitel ČSZE
9.40–10.00 Předpokládaný vývoj a úloha fosilních paliv v energetické bilanci České republiky ve vztahu ke Státní energetické koncepci ČR, Ing. Ladislav Havel, ředitel sekce elektroenergetiky, MPO ČR
10.00–10.30 Může česká energetika existovat po roce 2030 bez fosilních paliv?
Ing. Jan Vondráš, specialista, Invicta BOHEMICA, s.r.o., Praha
10.30–11.00 Nenahraditelná role jaderné energetiky v českém energetickém mixu,
Ing. Radek Škoda, jaderný vědec, Ústav energetiky Strojní fakulty ČVUT
11.00–11.25 Kritický pohled na budoucí podmínky provozu teplárenských soustav
Ing. Josef Karafiát, CSc., ORTEP, s. r. o. Praha
11.25–11.50 České a evropské plynárenství na rozcestí,
Ing. Oldřich Petržilka, energetický specialista, člen DR OTE
11.50–12.30 Konkrétní dopady ekologických opatření, omezování spotřeby fosilních paliv na ekonomiku a provoz elektráren, tepláren a průmyslové energetiky a na ceny elektřiny a tepla pro obyvatelstvo
Ing. Luboš Pavlas – generální ředitel Sev. en. EC – Elektrárna Chvaletice
Ing. Petr Jeník – předseda představenstva Teplárna Otrokovice, a. s.
12.30–13.00 Diskuse, závěry z konference, Ing. Jan Klas, MBA, člen představenstva a ředitel ČSZE

Organizační zajištění:
Český svaz zaměstnavatelů v energetice, Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, Ing. Zdeněk Zörkler, +420 728 010 739, e-mail: zorkler@csze.cz.

09:30 - 13:30

/ Pavilon RHK Brno

POSUZOVÁNÍ SHODY A POŽADAVKY NA STROJNÍ ZAŘÍZENÍ

Program:
Zákon č. 90/2016 o posuzování shody stanovených výrobků při jejich uvádění na trh
• Aktuální legislativa ES a ČR – nový legislativní rámec ES
• Dovozce a distributor - nová odpovědnost hospodářských subjektů
• Nové směrnice ES související s oblastí strojních zařízení (PED, LVD, EMC)
• Zákon č. 22/1997 o technických požadavcích na výrobky
NV č. 176/2008 pro strojní zařízení (směrnice 2006/42/ES)
• Oblast platnosti
• Oddělení strojních zařízení a elektrických zařízení nízkého napětí
• Požadavky na strojní zařízení pro uvádění na trh nebo do provozu
• Základní požadavky na strojní zařízení
• Posuzování rizik
• Technická dokumentace
• Návod k používání
• ES prohlášení o shodě a Prohlášení výrobce neúplného strojního zařízení
• Postupy posuzování shody
Zákon č. 22/1997 Sb. – o technických požadavcích na výrobky, Harmonizované normy
• Závaznost
• Rozdělení
• Příklady často používaných harmonizovaných norem

Organizační zajištění:
RHK Brno, Výstaviště 1, 648 04 Brno, Jana Šindelková, tel. +420 532 194 922, e-mail: sindelkova@rhkbrno.cz.

09:30 - 16:00

/ Kongresové centrum, sál D, 2. patro

ZNALOSTNÍ NÁKUP A PRŮMYSL 4.0

Program:
• Vyvíjej, inovuj, zlepšuj – jinak nepřežiješ (odborný panel Ing. František Němeček)
• Digitalizace nákupu
• Trendy Průmyslu 4.0 a nákup
• Elektronizace nákupu
• Diskutujte a zkuste si sami (panelové stoly s odborníky, ukázky)

Vložné: 500 Kč bez DPH

Organizační zajištění:
Prescom, s.r.o., Čechova 871, 665 01 Rosice, Ing. Pavel Stehlík, tel. +420 739 535 921, e-mail: stehlik@pres-com.cz.

10:00 - 10:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

10:00 - 14:00

/ Administrativní budova, sál 102

ČIŠTĚNÍ A PŘEDÚPRAVY POVRCHU VE STROJÍRENSTVÍ A ENERGETICE

Program:
• Progresivní technologie čištění povrchů
• Čištění vnitřních povrchů chladičů a energetických zařízení
• Nové poznatky v čištění povrchů ve strojírenství a energetice
• Kontrola kvality a čistoty povrchu
Aktuální názvy přednášek a jména přednášejících na www.povrchari.cz

Organizační zajištění:
Fakulta strojní ČVUT v Praze, Ústav strojírenské technologie, Technická 4, 166 07 Praha 6, Ing. Jiří Kuchař, tel. +420 720 108 375, e-mail: jiri.kuchar@fs.cvut.cz.

10:00 - 16:00

ROZVOJOVÝ DEN

Program:
10.00–11.00 Angolský seminář s ČRA, Jan Korbel
11.00–12.00 Latinsko-americký seminář, Šárka Stegbauerová
12.00–13.10 Seminář ČRA – spolupráce s municipalitami, Robert Zeman
13.00–14.00 Seminář Kambodža, velvyslanec Marek Libřický, Jana Gašparíková (MZV ČR)
14.00–15.00 Seminář Balkán, Rostislav Jurka
15.00–16.00 Seminář ČRA – Rozvojové bankovní financování, Jan Kašpar

10:30 - 14:30

/ sál P3 - 2. patro

OPPIK – AKTUÁLNÍ MOŽNOSTI PODPORY PROJEKTŮ EFEKTIVNÍHO NAKLÁDÁNÍ S ENERGIEMI

Program:
• Prezentace vyhlášených a připravovaných výzev programů OPPIK zaměřených na úspory energií, podporu energeticky efektivních budov, využití fotovoltaických systémů a dalších obnovitelných zdrojů energie či na podporu zavádění inovativních nízkouhlíkových technologií
• Možnost konzultace s odborníky na oblast podpory energetických projektů Agentury pro podnikání a inovace a Ministerstva průmyslu a obchodu.
10.30–10.40 Úvodní slovo: Mgr. Renata Kořínková (API)
10.40–11.10 Nízkouhlíkové technologie: Mgr. Petr Lukeš (API)
11.10–11.30 Obnovitelné zdroje energie – Výzva III: Ing. Zdenek Hála (API)
11.30–11.50 Úspory energie – Výzva III: Ing. Zdenek Hála (API)
11.50–12.10 Úspory energie – Fotovoltaické systémy s/bez akumulace pro vlastní spotřebu
– Výzva II: Ing. Zdenek Hála (API)
12.30–13.00 Úspory energie – Energeticky efektivní budovy – Výzva I: Ing. Jana Bilková (MPO)
13.00–13.20 Úspory energie – zvýhodněné úvěry CMZRB: Ing. Mgr. Pavel Laube (MPO)
13.20–13.50 Nejčastější chyby v žádostech do programu PO3: Ing. Pavel Zdenek (MPO)
13.50–14.30 Závěrečná diskuze

Organizační zajištění:
Agentura pro podnikání a inovace API, Žitná 18, 120 00 Praha 2, Lukáš Jiříček, e-mail: lukas.jiricek@agentura-api.org.

12:00 - 12:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

14:00 - 14:20

/

MAXIMALIZUJTE POTENCIÁL KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ POMOCÍ VIZUALIZACE V PROVOZU/HALE/DÍLNĚ

Přednášející:
Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE,
17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta

Organizační zajištění:
Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com.

14:00 - 14:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

16:00 - 16:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

pátek 13.10.2017
08:00 - 13:15

/ sál P4 - 2. patro

BEZPEČNOST STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ 2017 - KONTROLA BEZPEČNOSTI STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ A NOVÁ ČSN NA REVIZE ELEKTRICKÉ INSTALACE

Program:
• revize elektrických rozvodů v průmyslu
• nová ČSN EN 33 2000-6 ed. 2
• kontroly elektrických částí strojních zařízení
Přednášející: Ing. Jiří Sluka, Ing. Leoš Koupý

Vložné: 1 050 Kč

Organizační zajištění:
LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jitka Hřebačková, tel.: +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpelektro.cz, www.lpelektro.cz.

09:00 - 16:00

/

MSV TOUR

Program:
• organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE
• komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata
• jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat
• program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C

Registrace: www.msvtour.cz

10:00 - 10:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

12:00 - 12:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

14:00 - 14:30

GABEN PACKAGING LIVE

Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice.
Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.