Obchodní dny STYL a KABO proběhly na brněnském výstavišti od 22. do 24. srpna 2020. STYL a KABO zůstávají nejdůležitější B2B kontraktační událostí v módní branži, a to i přes veškerá současná omezení. Nově se s obchodními dny konal také projekt Fashion2days, který byl určen i laické veřejnosti a na němž bylo možné seznámit se s kolekcemi českých návrhářů a firem. Na výstavišti se představily kolekce téměř 400 módních značek od 120 vystavovatelů z 6 zemí.
Přestože se Obchodní dny STYL a KABO konaly ve stínu bezpečnostních opatření a obecné obavy z potenciální nákazy, ukázaly nutnost existence obchodní platformy pro firmy a nákupčí. Vystavovatelé i návštěvníci uvítali možnost potkat se osobně jak se svými obchodními partnery, tak s kolegy z oboru. V současné době se akce tohoto typu téměř nikde nekonají, takže to byla pro všechny vítaná příležitost, jak si navzájem sdělit zkušenosti s překonáním krizového období a nabídnout své starší i nové kolekce obchodním partnerům. Atmosféra i průběh obchodních dnů svědčily o tom, že business v módní branži se postupně vrací k původním hodnotám.
STYL a KABO ukázaly modely pro následující sezóny
Expozice vystavovatelů Obchodních dnů STYL a KABO i jejich módní přehlídky předvedly modely pro následující sezóny. Pro firmy zůstávají STYL a KABO nejdůležitější kontraktační B2B událostí, a to i přes situaci, která zabránila některým dovozcům včas představit novou kolekci. „Hodně tradičních vystavovatelů prodává zahraniční zboží, například, italské, portugalské nebo španělské. V těchto státech je teď situace složitější a nové kolekce budou k dispozici až koncem září. V důsledku pandemie chybějí i materiály a polotovary. Jednoduše je vše zpožděné a mnozí by neměli co vystavovat. To je hlavní důvod, proč zde některé firmy nejsou,“ vysvětluje situaci Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace. Obchodní dny ukázaly, že i do oděvní branže vstupují trendy projevující se i v jiných oborech, například digitalizace, výroba šetrnější k životnímu prostředí, produkce výrobků v místě jejich spotřeby a cirkulární ekonomika.
Projekt Fashion2days zvýraznil módní tvůrce a přiblížil veřejnosti nové trendy
Premiérovým obohacením Obchodních dnů STYL a KABO byl projekt Fashion2days. Jeho cílem bylo představit módní tvorbu českých návrhářů a firem. Přehlídky Fashion2days byly otevřené i široké veřejnosti a samozřejmě také návštěvníkům i vystavovatelům STYL a KABO. Projekt probíhal v sobotu a v neděli a představili se na něm návrháři Iveta Řádková, Luděk Kellner, AlešBáry, Luděk Hanák, Pavel Jevula a Petr Kalouda, dále firmy Fashion M&M, MODĚVA oděvní družstvo Konice, Ateliér Donát, Level-Pro, Werso – Jiřina Matoušová a studenti oboru Modelářství a návrhářství oděvů ze Střední školy designu a módy Prostějov pod vedením Yvony Leitner.
Spolupráce s BVV je pro nás velmi přínosná, říká Jan Wiesner
Výrobní družstva jsou dlouhodobým účastníkem Obchodních dnů STYL a KABO i dalších veletrhů. Podle Jan Wiesnera, čestného předsedy Svazu českých a moravských výrobních družstev je přínos veletrhů pro výrobní družstevnictví jednoznačně vidět: „Veletrhy každopádně výrobním družstvům významně napomohly, protože jsme se jich účastnili ve všech oborech, kde je Svaz aktivní. Spolupráce s BVV je na vysoké úrovni a pro nás velmi přínosná. Odborné veletrhy podporují obchod a samozřejmě prezentaci družstevnictví jako takového.“
Obchodní dny ukázaly potenciál brněnského výstaviště pro B2B akce i v současných podmínkách
STYL a KABO proběhly za dodržení všech hygienických opatření, která jsou v současné době v souvislosti s koronavirovou pandemií vyžadována. Vystavovatelé, návštěvníci i partneři potvrdili, že v halách se cítí bezpečně a že při vzdušném rozmístění expozic uvnitř pavilonu je možné dodržovat požadované odstupy. Na mnoha místech byla k dispozici desinfekce a většinu úkonů spojených se vstupem a pohybem na výstavišti bylo možné provádět bezkontaktně.
Obchodní dny STYL a KABO byly z pohledu vystavovatelů velmi úspěšné
Podle ohlasů značné části vystavovatelů byly obchodní dny velmi úspěšné. I přes nižší očekávanou návštěvnost vystavovatelé získali množství objednávek i kontaktů, což bylo dáno hlavně tím, že díky koronavirovým opatřením přišli návštěvníci, kteří přišli objednávat a ubyli ti návštěvníci, kteří chodili sledovat vývoj oboru. Za organizátory můžeme konstatovat, že se obchodní dny povedly. Zveme Vás na další ročník v tradičním únorovém termínu.
Další Obchodní dny STYL a KABO se uskuteční od 20. do 22. února 2021.
OHLASY – Řekli o obchodních dnech a F2D:
TAMARIS, Iva Macháčková
Letošní akce nám vyhovovala, protože přijelo méně konkurence. My jsme měli co dělat celou akci. Bylo skvělé, že jsem se po dlouhé době setkala s majiteli firem a probrali jsme aktuální situaci. Akce tohoto typu je potřeba a jsem ráda, že se uskutečnila.
RYNISING Holding, SE (značky Scholl a Relife), Jan Stökl, jednatel
Obchodní dny STYL a KABO vnímám jako dobrou prezentaci značky. Díky účasti jsme vidět v médiích a na webu, což je fajn. Vzhledem k aktuální situaci je ale pohyb lidí po pavilonu trochu menší, než jsme čekali. Přijeli k nám ale zákazníci, které jsme si pozvali. Moc se mi líbil projekt Fashion2days. Byl jsem se podívat na přehlídce spodního prádla WERSO, která byla velmi dobře udělaná.
URBAN GROUP, Peter Urban
Protože se v médiích opět začala řešit koronakrize, neměli jsme od akce vysoká očekávání. Nakonec to ale dopadlo dobře. Každý den jsme měli desítky objednávek. Stejně jako každý rok, i letos jsme našli dostatek nových klientů, kteří jsou pro nás v dlouhodobém horizontu důležití.
Lagen, Svatoslav Žalůdek, jednatel
Lidé k nám přišli v omezeném množství, ale první dva dny byly uspokojivé. Získali jsme dva nové zákazníky v Brně a Bratislavě. Celkově naši účast na akci vyhodnotíme až zpětně.
Casa Moda, Pavel Trněný
Musím se přiznat, že před začátkem akce, konkrétně v pátek jsem měl trochu strach, jak to dopadne. Ale teď můžu říct, že jsem opravdu spokojený.
Marco Tozzi, Markéta Čaníková, Sales Agent
Značka Marco Tozzi na KABO přivezla z devadesáti procent novou kolekci. Využili jsme nové materiály, tvary i podešve. Kolekce je mladistvá a nabízí vyvážený poměr ceny a kvality. Jsme německá značka a naše vedení je rádo, že se něco koná. Chce vědět, jak to tady vypadá a jak to lidé vnímají, protože zahraniční veletrhy v Miláně nebo Düsseldorfu nebyly.
Modela, Pavla Polednová, předsedkyně družstva
První den mě překvapilo, že přijelo hodně stálých zákazníků. Objednávají méně, ale s tím jsem počítala, protože jim zbyly skladové zásoby z jara, které nyní potřebují prodat.
Hegler Fashion, Magdalena Petruželová
Jsme naprosto spokojení, udělali jsme více objednávek než jindy. Přišli téměř všichni naši zákazníci, řekla bych přes 60 klientů a dorazilo i hodně nových klientů, kteří běžně nakupují u konkurence, ale ta tady nebyla. A opravdu nevím, jak bychom se s nimi v této době potkali.
H&D, Monika Havlová
Abych se přiznala, původně jsem si myslela, že tento STYL vynechám, protože jsme zrušili účast na všech veletrzích i v Německu. Ale začaly mi volat zákaznice, jestli tady budeme a můžou za námi přijít. A ukázalo se, že mám lepší obrat než letos v únoru. Jsem z toho nadšená, nečekala jsem to.
Iberius, Martin Palman, obchodní ředitel
Letošek hodnotíme velice dobře. Naši stabilní zákazníci za námi přišli. Nejlepší pro nás byla sobota.
Sabatti, Pavlína Šablaturová
Účast na akci pro nás měla smysl. Mysleli jsme si, že nebude nic, ale nakonec o víkendu naši zákazníci dorazili.
Level-Pro, Galina Dobrovolska
Oceňuji, že se veletrh uskutečnil i v těchto podmínkách. Byl pro nás velice přínosný a máme objednávky. Velký úspěch zaznamenaly módní přehlídky, po kterých přicházelo hodně lidí, kteří se zajímali o naše zboží.
Otter Distribution, Adrian Stanescu
Víkend byl pro nás dobrý, vynikající byla neděle. Přišli hlavně zákazníci, které jsme na akci pozvali.
CAPRICE, Marcela Maňáková, výhradní zástupce pro ČR a SK
Akce samozřejmě byla ovlivněna současnou situací. Návštěvníci k nám na stánek však přišli. Více lidí jsme měli v neděli, ale více prodaných párů v sobotu.
Lerch bižuterie, Aleš Lerch
STYL je pro nás důležitý především kvůli kontaktu se vzdálenějšími zákazníky, hlavně ze Slovenska. Pozitivně hodnotíme projekt Fashion2days, který přivádí na výstaviště další návštěvníky. Našim zákazníkům vyhovuje také termín od soboty do pondělí, většina z nich přijde o víkendu.
Luděk Kellner, návrhář a hair stylista přehlídek Fashion2days
Jsem rád, že se akce uskutečnila. Módu je třeba předvádět naživo. Na STYL a KABO jsem už jedenáctým rokem, takže by mě mrzelo, kdyby nic nebylo.
Pavel Jevula, návrhář
Fashion2days je zajímavý koncept. Považuji to za nultý ročník, na kterém se vychytávají různé mouchy a problémy. I když nemůžu říct, že by vše bylo stoprocentně super, jsem moc rád, že se Veletrhy Brno rozhodly tuto akci uspořádat.
Petr Kalouda, návrhář
Platforma jako Fashion2days v Brně chyběla. Je tady sice spousta projektů pro mladé návrháře, ale nic, kde by se potkávali lidé, kteří fungují delší dobu. Líbí se mi i spojení s Obchodními dny STYL a KABO.
Aleš Šeliga, návrhář značky alešbáry
Pamatuji si, že na veletrzích byla velká sekce pro designéry. Ti ale vytvářeli kolekce určené pouze pro mola. Na Fashion2days dostali prostor i designéři, kteří mohli předvést modely, které prodávají ve svých showroomech. Myslím si, že kdyby se tato sekce rozšířila, je to velké obohacení jak pro návrháře, tak pro celou akci.