Největší kontraktačně-prodejní veletrh svého oboru v ČR i SR proběhl nově za podpory Svazu výrobců a dovozců dětských potřeb. Součástí byl zábavný i edukativní doprovodný program a prodejní přehlídka Svět ženy. Za čtyři dny na brněnské výstaviště podle předběžného odhadu dorazí 13 500 návštěvníků.
„Veletrh PRODÍTĚ je nejdůležitější kontraktační a prodejní akce v České republice. Letos se přestěhoval do dvojice moderních pavilonů G1 a G2, což mu ve spojitosti s většími a atraktivnějšími expozicemi vystavovatelů a adekvátní infrastrukturou přidalo na reprezentativnosti“, uvedl ředitel projektu Miloň Mlčák. Na čisté výstavní ploše přibližně 5 000 m2 se prezentovalo 93 výrobních i dodavatelských firem z České republiky, Slovenska a Polska. První den byl věnovaný odborným návštěvníkům, kteří oproti minulému ročníku dorazili ve větším počtu nejen z České republiky, ale i Slovenska a Polska. Víkendové dny patřily veřejnosti a mezi návštěvníky převažovali nastávající a čerství rodiče, kteří si přišli vybrat a nakoupit konkrétní výrobky.
Vystavovatelé do Brna přivezli kompletní nabídku dětského zboží včetně řady novinek, vylepšených modelů a aktuálních kolekcí připravených pro letošní sezonu. Vedle dodavatelů zahraničních produktů se v rostoucím počtu představili čeští výrobci, mezi nimi třeba společnost SAPSWAY, která zde jako světovou novinku prezentovala houpátko Swing One vlastní výroby. Zájem návštěvníků odrážel příznivou ekonomickou situaci i mírně rostoucí porodnost. „V současnosti se oboru daří. Je vidět, že Češi nejenom mají peníze, ale jsou také ochotni je utrácet. Už asi tři roky pozorujeme trend, že roste ochota zákazníků připlatit si za kvalitu. Doba, kdy se vybíralo hlavně podle ceny a snahou bylo koupit co nejlevněji, už je pryč,“ uvedl na veletrhu ředitel Svazu výrobců a dovozců dětských potřeb Zdeněk Háse.
Od pátku do neděle probíhal na pódiu doprovodný program pro dětské i dospělé návštěvníky. Odborníci přednášeli na témata jako ergonomické nošení dětí, výběr správné autosedačky, dentální hygiena u dětí i těhotných, obličejová jóga, příprava na porod nebo kojení. Zábavný program oslovil také malé návštěvníky, rodiče i děti se seznámili například s hravou výukou cizích jazyků vhodnou už od batolecího věku. Konaly se také módní přehlídky a soutěže o atraktivní ceny. Ve čtvrtek na veletrhu proběhlo Mistrovství republiky mladých kadeřníků a kosmetiček HARMONIE v pěti soutěžních kategoriích.
Příští ročník veletrhu Prodítě a prodejní přehlídky Svět ženy se uskuteční v termínu 5.–8. 3. 2020.
Řekli o veletrzích
Zdeněk Háse, ředitel Svazu výrobců a dovozců dětských potřeb:
Veletrh PRODÍTĚ je důležitý, protože je potřeba, aby se dodavatelé prezentovali na jednom místě. Je to u nás jediný kontraktační veletrh a tím pádem jediná šance, jak se aspoň jednou za rok potkat na jednom místě společně s obchodníky. Oni zase mají jedinečnou šanci osahat si zboží, které budou prodávat další rok. Těžko někde uvidí tolik výrobků na jednom místě. V našem oboru je potřeba si kočárky a další věci vyzkoušet, osahat, potěžkat, složit, rozložit - - tohle žádná virtuální realita nenabídne.
Lukáš Fiala, CEO/Marketing director, společnost Baby Direkt:
Letošní ročník vidím jako úspěšný. S návštěvností jsme spokojení a po obchodní stránce to bylo výborné. Brno má ideální polohu mezi Prahou a Bratislavou, takže sem jezdí prodejci z obou zemí. Veletrh tady má kvalitu, dříve jsme vystavovali i v Praze, ale už tam nejsme, protože to pro nás ztratilo význam.
Lubomír Fiedler, majitel společnosti Ing. Lubomír Fiedler (značky Inglesina, Kiddy a další):
Letošnímu ročníku sluší změna pavilonu, jsou tu prostornější expozice a hodně obchodníků nám říkalo, že je veletrh hezčí než dříve. V sobotu přišlo hodně koncových zákazníků, takže celkově jsme spokojeni.
Martina Tregler, spolumajitelka firmy BeeMy:
Veletrh PRODÍTĚ je pro nás přímý kontakt se zákazníky. Můžeme jim třeba vysvětlit, jak je výrobek myšlený, z čeho je vyrobený a jak ho používat. Pro maminky je důležité si na výrobky sáhnout a vidět zblízka barvy. A my od nich zase získáme zpětnou vazbu a inspiraci, co dále vylepšit. Rády sem jezdíme.
Jiří Salaba, jednatel společnosti SAPSWAY:
Na veletrh jsme přijeli představit houpátko Swing One a navázat spolupráci s distributory. Zájem je opravdu enormní a předčil naše očekávání. Od začátku jsem se nezastavil. Je to náš první veletrh a jsem moc rád, že jsme sem jeli. V prvních dvou dnech nás oslovila řada obchodníků, jenom ze Slovenska jsme navázali kontakt s patnácti lidmi. S účastí jsem naprosto spokojen.
Petr Kotík, generální ředitel společnosti Patron Bohemia:
Pro nás má účast význam z několika pohledů: jako kontakt s prodejci, pro oslovení koncových zákazníků z Brna a okolí a také jako podpora znalosti značky, protože naši klienti se stále obměňují.
Ladislav Janda, obchodní zástupce společnosti Babypoint:
Letošní ročník nakonec splnil očekávání. Naplnily se dvě haly, firem vystavuje dost, lidí přišlo v sobotu taky dost a ve čtvrtek a v pátek přišli zase prodejci. My jsme spokojeni.
Kamil Bojanovský, společnost KENYO:
Jsme tady pravidelně a veletrh je pro nás místem pro prezentaci značek a předvedení zboží jak obchodníkům, tak maminkám. Brno pro nás má ideální polohu, přijíždí sem i hodně Slováků. Jsme rádi, že se podařilo domluvit na změně pavilonu, a z hlediska umístění jsme teď spokojeni. Myslím, že se letošní ročník podařil.
Michal Špaček, spolumajitel společnosti My Jasmine Trading:
Letos jsme stánek více než zdvojnásobili a pevně věřím, že budeme zvětšovat plochu i nadále. Účast na veletrhu je důležitá pro posílení našeho brandu, dostáváme Jasmine více do povědomí veřejnosti. Je to pro nás i zpětná vazba od maminek, jejichž reakce nás přesvědčují, že jdeme správným směrem.
Lucie Kálecká, obchod a marketing, společnost THULE:
Veletrh splnil naše očekávání, v pátek a v sobotu přišla spousta zákazníků a hlavně v sobotu ráno jsme se vůbec nezastavili. Máme novou řadu kočárků a také jsme chtěli předvést koncovým zákazníkům celou škálu našich výrobků, která v prodejně třeba není vidět. Lidé si mohli kočárky porovnat a vyzkoušet, jsme spokojeni.
Ivo Špuk, majitel společnosti Ivo Špuk – Babynova:
Na hodnocení veletrhu je ještě brzy, ale zatím probíhá podle našich představ. Lidé přišli a pavilon je lepší, než býval, takže pocitově jsem spokojen.
Jaroslav Ohlídal, provozní ředitel společnosti CARERO:
Letos jsme oproti loňsku zdvojnásobili plochu a líbí se nám, že pavilon je prostornější a vzdušnější, takže se tu klienti lépe vyhnou s kočárky. Návštěvnost byla obdobná jako loni, ale tržby máme vyšší. Počasí vyšlo ideálně, nebyla žádná dopravní kalamita a zároveň nebylo tak hezky, aby lidé šli raději ven než na veletrh. Líbí se mi tady, expozice vypadají krásně a myslím, že i návštěvníci se tu musí cítit dobře.
Petra Hyklová, majitelka společnosti Kiddies:
Účast splnila moje očekávání a letošní ročník vnímám jako posun správným směrem. Díky lepším podmínkám firmy měly větší plochy a reprezentativnější stánky. Návštěvníků bylo dost a ve vzdušnějším pavilonu se ani netvořily žádné shluky lidí, kvůli kterým by nebylo vidět na zboží, jak se to stávalo v minulosti. Jsem spokojená.
Denisa Drsová Reichová, obchodní manager společnosti VAMARI (značka MonPeri):
Jsme tady třetím rokem a letošní ročník je určitě zatím nejlepší. Hala je větší a prostornější, což je na veletrhu dětského zboží, kde se pohybují lidé s kočárky, určitě příjemnější. Návštěvnost z našeho pohledu roste, už loni se mi zdála vyšší než předchozí rok a letos zase předčila očekávání, takže vývoj jde správným směrem. Pro nás to byl určitě úspěšný veletrh.
Miluše Haubová, jednatelka společnosti FOR BABY:
Byl to dobrý ročník. Na veletrh nejezdíme kvůli koncovým klientům, ale kvůli obchodníkům, kteří dorazili z Česka i Slovenska. Jsme spokojení.