Internationale Maschinenbaumesse

Übersetzung nicht verfügbar.

Automatizační a digitální novinky od ABB reagují na vývoj v robotických řešeních

ABB rozšiřuje průmysl 4.0 o jarní novinky. Na scénu se tak dostává robot YuMi nebo nový řídicí systém. Společně s Microsoftem prostřednictvím neustále se vyvíjející digitální továrny pomáhají firmám s nástupem firemní digitalizace. Hlavní prvky představil Microsoft spolu s partnery loni na podzim na Mezinárodním strojírenském veletrhu a umožnil tak drobným a středním společnostem nahlédnou za „digi“ oponu.

Průmysl 4.0 s nádechem digitalizace na podzim prezentovali zástupci nadnárodní společnosti Microsoft, která se po dlouhé době opět vrátila do Brna na Mezinárodní strojírenský veletrh. Data jako novou „ropu“ průmyslu vnímá také firma ABB, jež po pěti měsících od MSV představuje další úroveň digitálních řešení pro inteligentní továrny, budovy i celá města. Proces digitalizace tak dostává opět nový rozměr.

Obchodníci, firemní vývojáři, ale i návštěvníci loňského největšího průmyslového veletrhu ve střední Evropě měli možnost vidět inovace digitalizačních řešení. Jaké novinky však na začátku nového desetiletí nabízí společnost ABB?

Od robota YuMi až po automatizační řídicí systémy

Prudký rozvoj chytrých digitálních technologií může přinést proměněnou výrobu. Jarní vlajkovou novinkou pro společnost ABB je představení nejnovější jednoruké verze kolaborativního robotu YuMi, jenž byl speciálně navrhnut pro montáž malých dílů. Jeho vysokou pohyblivost ocení především výrobci elektroniky nebo spotřebního zboží. ABB tak předvedla zatím nejhbitější a nejkompaktnější robotické řešení, které lze začlenit do jakéhokoliv výrobního prostředí.

Řízení technologických procesů, bezpečnost, energie nebo kolaborativní nástroj pro zvýšení technické účinnosti a efektivity operátorů. To vše zvládne řídicí systém ABB Ability™ 800xA. Provozní náklady firmy tak mohou být sníženy až o více než 30 %, což potvrdil ředitel jednotky Průmyslové automatizace a digitalizace ABB České republiky Martin Červenka.

Když firmy nemají digitalizační strategii

Osmdesát procent českých firem vidí příležitost pro růst v nových technologiích, avšak jen polovina má nějakou strategii pro digitální transformaci. „V Microsoftu jsme rok zkoumali firemní připravenost na digitální ekonomiku a zjistili jsme, že čtvrtina firem nemá připravenou žádnou strategii nebo ji neumí přetavit ve svůj prospěch,“ řekl Dalibor Kačmář, ředitel partnerské divize Microsoft pro Českou a Slovenskou republiku.

Microsoft i ABB tak reagují na poptávku po automatizaci a digitalizaci postupně. Firmy chápou, že uživatelé potřebují všechny procesy ustálit a zdárně zapracovat. Vychází jim však vstříc a každoročně prezentují nové stoje, rozhraní a platformy.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.