GO a Regiontour

Übersetzung nicht verfügbar.

Senioři utrácejí za cestování pořád víc, cestovkám se vyplatí na ně zaměřit

Česká populace stárne a přibývá hlavně aktivních seniorů, které zdravotní stav neomezuje v každodenním životě ani v cestování. Tato stále rostoucí cílová skupina je pro cestovní kanceláře velmi zajímavá a mnohé se na ni zaměřují speciální nabídkou.

„Senior je ideální zákazník. Má dost času, pravidelný příjem a chuť cestovat. Křivka aktivity seniorů se navíc posouvá do vyššího věku, takže máme i klienty osmdesátníky, kteří jsou aktivními cestovateli,“ říká Petr Krč, výkonný a produkční ředitel CK Atis, která nabízí dovolenou především v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.

 

Odhaduje, že věková skupina nad 55 let tvoří již 55 procent jejich klientů a stále roste. „Vyplácí se nám zaměřit se na tuto skupinu a připravovat pobyty speciálně pro seniory. Vydáváme i speciální katalog s nabídkou pobytů v hotelech a penzionech, které starším klientům poskytují slevu, někde už od 50, jinde od 55 nebo 60 let. Od běžného katalogu se liší větším písmem.“

Rozhodně letadlem! A klidně třeba do Albánie

Na seniory cílí také stále více cestovních kanceláří, které vozí turisty k moři. V CK KOVOTOUR PLUS tvoří senioři majoritní klientelu a prodejním hitem tady jsou „Šlágr dovolené 50+“, na kterých si turisté užijí koncerty oblíbených umělců TV Šlágr.

„Tyto dovolené nabízíme exkluzivně třetím rokem a mají obrovský úspěch. Navíc jako jediní máme české lékaře, kteří ordinují přímo v daném hotelu. Pro klienty je to ideální kombinace, protože jim zajistíme kompletní péči – hotel, jídlo, moře, zábavu i lékaře,“ vypočítává obchodní ředitel KOVOTOUR PLUS Petr Kostka, podle kterého nároky turistů stále rostou.  „Když jsme s dotovanými pobyty pro seniory začínali, stačila jim mimosezóna. Dnes chtějí jezdit i v červenci a v srpnu, do lepších hotelů, ale chtějí je mít s výhodami a dostat něco navíc. Za pohodlí jsou ochotní si připlatit, místo zájezdu autobusem za deset tisíc volí raději letecký za patnáct.“

Navíc nezůstává jen u tradičního Jadranu, senioři se nebojí ani exotiky. „Přibývá klientů, kteří investují do dražších dovolených,“ říká Kateřina Náglová z CK Delfín travel, která se specializuje výhradně na seniory. „Trendem je Thajsko, které nabízíme jako klidný poznávací i pobytový zájezd, nikam klienty neženeme. Stále více jich vozíme do USA, do měst i národních parků. A nově nabízíme Čínu, kterou máme vypsanou asi měsíc a polovina míst už je obsazená,“ popisuje. Z evropských zemí mají starší turisté velký zájem o Albánii, kam Delfín travel v sezoně vypravuje jedno letadlo týdně. „Je to pro Čechy neprobádaná země, evropská exotika. A také je to poměrně levná země, ať už jde o potraviny, restaurace nebo taxíky, což je pro seniory zajímavé. Vozíme je tam už deset let a řadu z nich opakovaně,“ říká Kateřina Náglová.

 Lékařská péče, lepší přístup k moři a kratší výlety

Seniorská turistika má svá specifika, na která musí cestovní kanceláře myslet. „O seniory je potřeba pečovat jako o děti. I senior chce pětkrát denně jídlo, nějakou zábavu, a aby se o něj někdo postaral, kdyby mu nebylo dobře. Máme s tím dlouhodobé zkušenosti, dvacet let děláme ozdravné pobyty pro děti a tohle je srovnatelné,“ říká Petr Kostka. Zdůrazňuje také pohodlnou dopravu, protože dlouhé sezení v autobuse pro seniory už není. Celých třicet procent loňských klientů CK KOVOTOUR PLUS letělo poprvé v životě na dovolenou letadlem. Právě díky českým delegátům a lékařům se podle něj k cestám do zahraničí odhodlává stále více seniorů.

Výkonný ředitel Asociace cestovních kanceláří ČR Michal Veber u cílové skupiny seniorů zdůrazňuje kompletní zajištění služeb a program uzpůsobený fyzickým možnostem: „Klienti nechtějí chodit delší vzdálenosti, třeba běhat tři hodiny po městě za průvodcem pro ně už není.  Musí se vozit z místa na místo a na kopec vyvézt,“ vysvětluje. Oproti běžným zájezdům je potřeba zajistit lepší přístup k moři, plánovat jen kratší výlety a cestou častější hygienické zastávky.

Senioři vybírají zájezdy na veletrhu

Dalším specifikem této klientely je samotný prodej. Ve srovnání s mladšími věkovými skupinami se totiž daleko častěji odehrává klasickou formou, tedy nikoli na internetu, ale při osobním kontaktu s prodejcem. Senioři proto tvoří i vysoký podíl návštěvníků veletrhů cestovního ruchu, což cestovní kanceláře vítají. „Na veletrhu GO se krásně potkává nabídka s poptávkou. Už tři cestovky mi řekly, že se jim líbí, kolik tady je seniorů, kteří si zjišťují informace a vybírají zájezdy,“ potvrdil na letošním ročníku Michal Veber.

Vyšší návštěvnost seniorů podporují také vystavovatelé. „My si klienty sami zveme a nabízíme jim výhody. Pro seniora je návštěva veletrhu výlet a příjemně strávený den. Je dobře, že jim Veletrhy Brno dávají slevu na vstupném,” myslí si Petr Krč z CK Atis a zmiňuje ještě jednu podstatnou věc: senioři jsou věrní. „Máme klienty, kteří s námi jezdí každý rok dvacet i více let.“

Weitere News von der Messe

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.