Internationale Maschinenbaumesse

Übersetzung nicht verfügbar.

Data jsou novou ropou průmyslu. Jak je využít, ukáže digitální továrna v podání Microsoftu a jeho partnerů

Nadnárodní firma Microsoft se po velmi dlouhé době vrací na brněnské výstaviště a vůbec poprvé se zúčastní MSV. Oslovilo ji hlavní téma letošního ročníku, Digitální továrna 2.0 a pro návštěvníky s dvacítkou partnerských společností vytvořila svůj pohled na digitalizaci průmyslu. Provede je nejrůznějšími procesy formou stezky s rozšířenou realitou a vysvětlí jim, proč je důležité investovat do digitalizace. Čtvrtina firem o ní totiž podle představitelů Microsoft vůbec nepřemýšlí nebo ji neumí přetavit ve firemní úspěch.

Inteligentní výroba a procesy modernizace a digitalizace začínají zaměstnávat české i zahraniční firmy. Projekt Digitální továrna 2.0 má ukázat sloučení firemních informací a jejich převod na úspěch. Jak do využívaní firemních dat vloží Microsoft svou platformu, přiblížil Dalibor Kačmář, ředitel partnerské divize Microsoft pro Českou a Slovenskou republiku.

Tajemství firemního úspěchu budoucnosti

„Jednoduše řečeno se jedná o otázku, jak zvednout vědomí digitalizace u českých a zahraničních firem. Dnešní novou ropou průmyslu jsou data a ty v podstatě definují úspěch firmy v budoucnosti. Společnosti, které nebudou schopny efektivně nakládat s vytěženými daty (jako například výrobní procesy, informace o zaměstnancích a zákaznících, produktech) nemohou být z dlouhodobého hlediska úspěšní. Tato myšlenka pro udržitelnost firem nás tedy přivedla ke konceptu Digitální továrny a začali jsme zvažovat, zkoumat a vyvíjet. Všimli jsme si totiž, jak vypadá struktura českého průmyslu, a objevili jsme potřebu digitalizace, která na trhu převládá.“

Na digitalizaci myslí pouze některé firmy

„Osmdesát procent českých firem vidí příležitost pro růst v nových technologiích, avšak jen polovina má nějakou strategii pro digitální transformaci. V Microsoftu jsme rok zkoumali firemní připravenost na digitální ekonomiku a zjistili jsme, že čtvrtina firem nemá připravenou žádnou strategii nebo ji neumí přetavit ve svůj prospěch.“

„Průzkum ukazuje, že řada českých organizací je teprve na začátku cesty – ve fázi vnitřních úprav. Ve světe už je ale digitální transformace v plném tempu.“
Dalibor Kačmář, ředitel partnerské divize Microsoft pro Českou a Slovenskou republiku

„Proto jsme zkoordinovali dvacet českých a globálních výrobců a propojili je v jeden funkční celek. Nejedná se tedy o 20 řešení jednoho problému, ale všechny řešení jsou integrovány do jednoho logického celku a jedné infrastruktury od vstupu do firemního prostředí až pro výstup produktu. Zde proto přichází role Microsoftu, jenž odráží naši schopnost poskytnout platformu, kam bude možné ukládat informace vznikající v každém podniku. Zároveň přivádíme i moderní technologie jako strojové učení či umělou inteligenci našim zákazníkům.“

Optimalizace v různých úrovních reality

Na Mezinárodním strojírenském veletrhu budou mít lidé možnost projít si naši digitální stezku. Vstoupíte do výrobních procesu pomocí tabletu, který vás bude provázet po fyzickém pracovišti s reálnými roboty až po rozšířenou realitu. Ukáže vám, jakým způsobem se nové technologie dají využít - školení zaměstnanců nebo vymýšlení výsledného designu. Celou tuto cestu zakončujeme na digitálním velínu, kde budete mít možnost prohlédnout si celek v podnikové aplikaci. Digitální továrnu po skončení veletrhu přesuneme na pobočku Microsoftu do Prahy, kde ji budou moci zájemci vidět celý následující rok. Byla by totiž škoda, aby fungovala pouze týden.“

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.