Internationale Messe der Touristikmöglichkeiten in Regionen

Übersetzung nicht verfügbar.

Koupi zájezdu předchází v průměru 34 zadání do vyhledávače

Prodejní úspěšnost v cestovním ruchu stojí a padá s kvalitní propagací, která se dnes bez internetu neobejde. Jak zařídit, aby on-line marketing byl co nejefektivnější, radil veletržní seminář Moderní technologie v cestovním ruchu.

„Web je váš nejlepší obchodník, který funguje 24 hodin denně,“ zdůraznil zástupcům cestovních kanceláří Karol Veleba, spolumajitel mezinárodní strategické společnosti EFFECTIX, která klientům pomáhá efektivně řídit on-line marketingové aktivity a exportní marketing. V současnosti podle něj 90 % zákazníků používá různé platformy, čili je potřeba zajistit bezproblémovou funkčnost webu v mobilech a tabletech. Zmlsaného zákazníka zaujme jedině kvalitní a originální obsah, takže doporučuje investovat do atraktivních textů a samozřejmě i fotografií a videí, protože cestování je o emocích. Ale klíčovou otázkou je, jak zařídit, aby si potenciální zákazník zobrazil právě stránku s vaší nabídkou.

„Koupi zájezdu dnes předchází v průměru 34 hledání na Googlu,“ tvrdí Karol Veleba. Vedle vyhledávačů zákazníci v cestovním ruchu používají i další kanály, například servery pro rezervace ubytování, jejich recenze, stránky vybrané destinace, články z médií o dané oblasti aj. Rozhodnutí k nákupu tedy není impulsivní, ale vede k němu dlouhá cesta. Aby tato cesta dovedla zákazníka právě k vašemu produktu, je potřeba splnit aspoň jednu za tří podmínek. Být dlouhodobě zavedenou a dobře známou značkou, využít služeb agregátorů – porovnávačů typu booking.com, invia.cz, zájezdy.cz apod., nebo zaplatit kvalitní on-line marketing, který podle Karola Veleby přijde přibližně na stejné peníze, jako marže strhávaná porovnávačem nabídky. Vlastní kvalitní, účinný a tudíž nákladný on-line marketing si však mohou dovolit jen velcí hráči trhu. Pro menší společnosti, kterých je v oboru cestovního ruchu většina, bývá výhodnější využít služeb externí agentury specializované na digitální marketing. „Naši zákazníci mají v reklamě náskok, protože jenom PPC reklamu u nás dělá 7 specialistů, kteří neustále sledují technologický vývoj a používají novinky, bez nichž lze jen těžko držet krok s dravci na trhu,“ říká představitel společnosti EFFECTIX.

Důležitým nástrojem on-line marketingu zůstávají sociální sítě, kde roste význam otevřeného dialogu s fanoušky pro posílení vzájemné důvěry. Obchodní komunikace na Messengeru stále sílí a rozvíjí se zde využití umělé inteligence – tzv. chatbotů. V cestovním ruchu má velký význam vizuální stránka, proto je logický nárůst popularity Instagramu včetně jeho funkce Stories, která je ideální pro představení služby v hravém a zábavném duchu. A další výrazné proměny on-line marketingu mají následovat, třeba na Googlu už za pár let budeme vyhledávat hlavně pomocí hlasu.

Weitere News von der Messe

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.