Německá BMW vyvinula dosud největší motocyklový dvouválec s ležatými protilehlými válci. Čtyřtaktní srdce o objemu 1800 ccm nedávno představila v konceptu R18. Letos by se měl dočkat sériové podoby v podobě velkého cruiseru, který má z konceptu bohatě čerpat.
Působivý koncept R18 čerpal z klasického bavoráku R5 z roku 1936. Extrémně nízký a dlouhý motocykl je skvost vybavený leštěnými hliníkovými kryty válců, rafinovanou barevnou úpravou motoru, slzovitou nádrží a vidlicí a oblastmi s linkami se zlato-žlutým efektem v hlubokém vrstveném laku. Ikonické pneumatiky RILLE značky Metzeler na kolech o průměru 21 a 18 palce mají upravený vzorek běhounu a speciální barevné ošetření na bočních stěnách.
Na klasické historické atributy BMW odkazuje otevřený kardan, zavěšení zadního kola cantilever, karburátor twin-Solex z automobilu BMW 2002 nebo LED světlomet inspirovaný světlometem značky Bosch z roku 1950 namontovaný mezi vidlice. A nikde neuvidíte žádné spínače.