Podle údajů agentury CzechTourism za tři čtvrletí byl loňský rok rekordní jak co do zájmu domácích, tak zahraničních turistů. V letošním roce zahajuje CzechTourism kampaň, která má přivést turisty i mimo velká města a zejména mimo Prahu, která je stále nejvyhledávanějším cílem. Kampaň Města - brány do regionů má turisty lákat na autentické zážitky, kdy vystoupí z role turistů a budou kraje moci poznávat "jako Češi".
"Očekáváme, že domácí cestovní ruch se dostane zřejmě k číslu deset milionů turistů a u příjezdového cestovního ruchu, tedy zahraničních turistů, očekáváme pětiprocentní nárůst," uvedla pro ČTK Andrea Jirglová, vedoucí marketingové komunikace agentury, při zahájení veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour. Přesná čísla za celý rok bude mít agentura k dispozici v únoru.
Zájem o Českou republiku roste v zemích Blízkého Východu i v Asii, což Jirglová přičítá i působení českého zastoupení v některých zemích. "Turisté už nás tam znají a díky našemu zastoupení s nimi komunikujeme i v jejich jazycích se znalostí místních poměrů. Zohledňujeme například to, zda komunikují v tradiční nebo moderní čínštině, a máme materiály připravené tak, aby je přímo oslovily," uvedla Jirglová.
V letošním roce zahajuje CzechTourism kampaň, která má přivést turisty i mimo velká města a zejména mimo Prahu, která je stále nejvyhledávanějším cílem. "V každém kraji máme jedno město, nemusí být nutně městem krajským, které dokáže turistům nabídnout dostatečné ubytovací i stravovací kapacity, jazykovou vybavenost i dopravní obslužnost památek," řekla Jirglová.
Kampaň Města - brány do regionů má turisty lákat na autentické zážitky, kdy vystoupí z role turistů a budou kraje moci poznávat "jako Češi". Podle zjištění CzechTourismu se turisté chtějí zbavit "turistické nálepky", chtějí zapadnout a užívat si, jako by byli místní. Chtějí se cítit jako doma.
"Naší výhodou je, že nás v zahraničí vnímají jako bezpečnou zemi s kvalitními službami na úrovni západních zemí. Turisté se u nás cítí dobře, jako doma," dodala.Zásadní nedostatky v cestovním ruchu v České republice podle ní nejsou, ale zlepšit by se mohla jazyková vybavenost lidí, kteří s turisty pracují. Právě tato oblast je ale problematická, protože se cestovní ruch potýká s nedostatkem pracovních sil.
Zdroj: ČTK