Na torické nebo multifokální kontaktní čočky si před 25 lety většina očních specialistů ani netroufla pomyslet, dnes už jsou samozřejmou součástí nabídky. Za posledním čtvrtstoletím oboru kontaktologie i veletrhu OPTA se v rozhovoru ohlédl David Klváček, Commercial Manager Vision Care společnosti Johnson & Johnson – jedné ze sedmi firem, které nechyběly na žádném z 25 ročníků.
Vzpomenete si ještě na první ročník veletrhu? Co jste od Opty očekávali a jak se tato představa v průběhu let naplnila?
Nikdo ze současné sestavy týmu Johnson & Johnson Vision první ročník veletrhu Opta nepamatuje. Zavzpomínat však mohu na ročník 2013, který byl prvním pro mě osobně. Od Opty jsem očekával, že bude veletrhem na vysoké úrovni, kde budu mít možnost setkat se s řadou českých i slovenských očních odborníků. Toto očekávání se naplnilo. Nyní navíc Optu vnímám jako ideální místo, kde zákazníkům můžeme představit inovativní produkty, které se nově stanou součástí našeho portfolia.
Kam se za 25 let posunula vaše firma? Nabízeli jste tehdy něco jiného než dnes?
Za posledních 25 se trh s měkkými kontaktními čočkami velmi změnil, především došlo k rozšíření nabídky produktů. V té době by pravděpodobně nikdo nečekal, že se například jednodenní kontaktní čočky budou těšit takové oblibě. Samozřejmostí jsou nyní v našem portfoliu také torické i multifokální kontaktní čočky, na které většina očních specialistů před 25 lety nejspíš ani nepomyslela. Životní styl našich klientů je stále náročnější, mají různé potřeby a různá očekávání. Kontaktní čočky s nimi zkrátka musí držet krok. Obecně pro Johnson & Johnson Vision celou dobu platí, že nabízíme kvalitní a inovativní produkty, které pomáhají zlepšit život našich klientů a poskytnout jim skvělé nejen vidění, ale i pohodlí.
Chystáte se návštěvníky překvapit nějakou novinkou? Hlásíte některý exponát do soutěže Top Opta?
V roce 2019 se chystáme zařadit do našeho portfolia velmi inovativní nový produkt, který bychom právě na veletrhu Opta rádi představili. S tímto produktem plánujeme usilovat o ocenění Top Opta a věříme, že navážeme na úspěchy z předchozích ročníků.
OPTA je už 25 let součástí vaší obchodní a marketingové strategie. Co pro vás každoroční účast znamená a co vám přináší?
Optu vnímáme jako příležitost setkat se s našimi zákazníky a kolegy mimo běžné prostředí a ukázat jim, co je u nás nového. V případě, že náš produkt uspěje v soutěži Top Opta, stane se to silným obchodním argumentem, který aktivně využíváme v praxi.
Myslíte si, že český trh Optu potřebuje?
Opta je nyní na českém trhu jedinou akcí svého druhu a rozsahu. Vnímám jako velmi přínosné, když mohou čeští oční specialisté každoročně v určitém termínu počítat s akcí, kde pod jednou střechou najdou řadu firem z oboru, seznámí se s aktuálními novinkami a mohou se se svými kolegy vzájemně inspirovat. Pro vystavovatele se jedná o zajímavou příležitost z prodejního hlediska. Zároveň je účast na Optě i otázkou image, což vyplývá z dobrého jména veletrhu.
Umíte si představit, že budete na veletrhu Opta vystavovat i za 25 let? Co mu do budoucna přejete?
Doba je rychlá. Když si uvědomím, k jakému posunu došlo za uplynulých 25 let, je těžké představit si, jak to bude vypadat za další čtvrt století. Veletrhu Opta do dalších let každopádně přeji hojnou účast kvalitních vystavovatelů a vysokou návštěvnost. Vážíme si vaší dobře odvedené práce a těšíme se se na další ročníky.