Na stánku společnosti ESITO CZ v pavilonu V si prohlédnete široký sortiment českých výrobků určených nejen pro kojence a batolata. Z novinek je k vidění třeba oblečení s originálními digitálními potisky nebo oboustranné rychlozavinovačky Minky.
„Kvalita je pro nás číslo jedna,“ vysvětluje Pavel Faško, spolumajitel společnosti ESITO CZ, čím původně malá rodinná firma uspěla u zákazníků nejen na českém trhu. „Základním materiálem našich výrobků je 100% bavlna a specialitou je bavlna Jersey, tedy jemný úplet, ve kterém miminka mají ten nejlepší komfort. Pro větší děti šijeme ze směsových materiálů s obsahem elastanu, které mají větší tvarovou stálost a trvanlivost. Jsou pružné, a přitom zachovávají komfort a prodyšnost pro optimální termoregulační vlastnosti,“ popisuje Pavel Faško a důraz na kvalitu potvrzuje statistikou: „Za rok prodáme přibližně 50 až 60 tisíc kusů výrobků, z toho máme jen do 50 kusů reklamací.“
Firma z východočeské vesnice Ohnišov vznikla před 15 lety, kdy výrobu rozjela doma v kuchyni. „K podnikání v tomto oboru nás přivedla náhoda. Měli jsme prodejnu kojeneckého zboží a naše známá nám odprodala čtyři průmyslové vzory na střihy základního dětského oblečení. Moje sestra a maminka začaly doma stříhat první výrobky,“ popisuje Pavel Faško začátky firmy, která má dnes 30 zaměstnanců a milionové obraty. ESITO se stalo značkou reprezentující kvalitní dětské oblečení a e-shopem s tisíci spokojených zákazníků nejen na českém a slovenském trhu, ale třeba i v Německu, Francii nebo Kanadě. Sortiment se postupně rozrostl na více než 300 druhů výrobků, většina z nich je určena miminkům od narození až asi do 2 let, ale některé oblečení se šije až do velikosti 140. Nechybí ani textil pro kočárky, deky nebo vybavení postýlek. Vyrábí se ve velkých objemech, ale stále plně pod kontrolou majitelů, takže každý z dodávaných kousků byl navržen, otestován, vyroben, zabalen a odeslán ve východních Čechách.
„Na veletrh ProDítě jezdíme už přes deset let. Je to pro nás prezentace značky ESITO a zároveň možnost otestování nových výrobků. Čekáme, jak na prototypy budou lidé reagovat, a podle toho zahajujeme výrobu,“ říká Pavel Faško. Na letošním ročníku jsou novinkou klasické zavinovačky z digitálně potištěného plátna. Stálobarevný digitální potisk s originálním vzorem se nově uplatňuje také na oblečení z pružného směsového materiálu. „Veškeré materiály kupujeme v Evropě, především ve Francii a Nizozemí, a mají nejpřísnější certifikaci pro děti do 3 let,“ zdůrazňuje výrobce. Horkou letošní novinkou jsou oboustranné rychlozavinovačky Minky s digitálním potiskem na plátně v kombinaci s materiálem Minky – jemným plyšem s protlačovanými puntíky. Tento oblíbený materiál je velmi příjemný a hřejivý. V létě pak stačí zavinovačku obrátit a miminko položit na plátěnou stranu.
V nabídce firmy ESITO CZ nechybí ani „sváteční“ sněhobílé zavinovačky do porodnice nebo fusaky v různých provedeních – na jaro i na zimu, do kočárků i autosedaček. Jarní fusak má zvenčí softshellovou vrstvu, takže neprofoukne a nepromokne, ale není tak teplý, aby se v něm dítě potilo. Fusak do autosedačky je zase připravený na prořezání otvorů na pásy, a to v různých místech podle velikosti miminka. Na stánku zaujme módní barevnost, která se nevyhýbá výrazným barvám včetně modročerné ani odvážným vzorům. „Modročerná barva je teď velmi populární a vycházíme této poptávce vstříc. Ale základ naší nabídky stále tvoří světlé a pastelové barvy,“ říká Pavel Faško. Zatímco dříve podle něj převládalo jednobarevné kojenecké oblečení, dnes je barevná paleta širší a nechybí v ní sytější tóny a výraznější potisky. Motivy však nadále zůstávají typicky dětské. „Naším nejprodávanějším vzorem je „brumla“, potisk s medvídky, který používáme v různých barvách na celou kolekci více než 20 výrobků,“ potvrzuje spolumajitel české firmy.