Největší výstavní pavilon ve střední Evropě patřil čtyři dny cestování a aktivnímu trávení volného času. Setkání se zajímavými osobnostmi, blízké i exotické destinace, ochutnávky gurmánských specialit a široký výběr turistických produktů – to vše přivedlo do pavilonu P na brněnském výstavišti více než 30 tisíc návštěvníků - profesionálů v cestovním ruchu, zástupců státní správy i samosprávy a především koncových klientů. Veletrhů cestovního ruchu GO a Regiontour 2019 se zúčastnilo 800 vystavujících firem z 20 zemí, prezentovaly se všechny kraje České republiky a sedm z osmi krajů Slovenska.
Cestovní ruch zažívá období dynamického růstu. Loňský rok byl pro Českou republiku rekordní z pohledu zájmu domácích i zahraničních turistů, jen za první tři čtvrtletí se jich u nás ubytovalo téměř 17 milionů. Příznivý vývoj ekonomiky nahrává také výjezdové turistice, cestovní kanceláře hlásí růst poptávky po dražších zájezdech do exotických destinací, prodejně úspěšná je i kratší poznávací turistika a klasické relaxační pobyty.
Trendem je cestování seniorů, mezi nimiž přibývá hlavně těch aktivních, které zdravotní stav neomezuje v každodenním životě ani v cestování. Stoupá zájem o cykloturistiku a další nabídku pro cestující rodiny s dětmi, rozvíjí se také gastroturistika včetně nového fenoménu: cestování za pivem.
To vše se pozitivně odrazilo v nabídce veletrhů GO a Regiontour 2019. Cestovní kanceláře a agentury ocenily, že stejně jako loni vystavovaly v sousedství expozic regionů a gastronomického festivalu RegFoodFest s ochutnávkami a prodejem oceněných regionálních potravin. Ze zahraničních destinací se přímo zúčastnily, mimo jiné, Švýcarsko, Kuba, Dominikánská republika nebo Pákistán.
Význam brněnských veletrhů podtrhlo slavnostní zahájení s účastí ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové, ministra kultury Antonína Staňka, místopředsedy Senátu Parlamentu ČR Milana Štěcha, osmi hejtmanek a hejtmanů a dalších osobností. V Press centru se akreditovalo 190 novinářů z klíčových médií, mezi nimi 25 zahraničních z Maďarska, Rakouska a Slovenska.
Na veletrzích cestovního ruchu v Brně představili novinku, která má změnit služby v Česku
Hlavním tématem odborného doprovodného programu byly moderní technologie v cestovním ruchu. S obrovským zájmem se setkala veletržní premiéra elektronické hotelové recepční e-Reception. Podnikatelé v cestovním ruchu měli velký zájem o seminář na téma elektronické evidence tržeb. Nejvíce posluchačů se sešlo na dotačním semináři pro obce a města jižní Moravy, který kompletně zaplnil největší konferenční sál pavilonu P.
Doprovodný program pro veřejnost probíhal na třech pódiích. Samostatné cykly přednášek a promítání připravila obě klíčová profesní sdružení – Asociace cestovních kanceláří ČR i Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Na veletrhu byly vyhlášeny výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2018/2019, která zviditelňuje výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu. Nejlepší českou cestovní kanceláří je podle hlasování široké veřejnosti EXIM TOURS. Odehrály zde soutěže mladých odborníků v cestovním ruchu PROFI GO a PROFI GO – turistický produkt. Opět se vybíraly a vyhlašovaly nejkrásnější turistické pohlednice, kalendáříky a vizitky pro rok 2019. Pavilon P byl navíc dějištěm mezinárodní gastronomické soutěže a show Gastro Junior Brno – Bidfood Cup, kde studenti soutěžili již v šesti oborech: kuchař, cukrář, číšník, barman, barista a teatender.
Součástí veletržního programu byl 22. ročník festivalu filmů, fotografií a knih o cestování GO KAMERA 2019 s ústředním tématem střední Asie. Největší cestovatelský maraton v České a Slovenské republice přivítal během čtyř dnů několik desítek zajímavých osobností, mezi nimi třeba horolezce Radka Jaroše, Máru Holečka a Jana Trávníčka, fotografy Jana Šibíka a Jiřího Kolbabu, spisovatele Josefa Formánka, režiséra Václava Marhoula, novinářku Petru Procházkovou nebo pilota Romana Kramaříka. Hlavní hvězdou byl rakouský dobrodruh Bruno Baumann přezdívaný „Messner pouště“.
#vzacnemalickosti
Lednové veletrhy cestovního ruchu Go a Regiontour doprovázela nová komunikační kampaň, jejímž cílem bylo, mimo jiné, šířit myšlenku, že i cestování je o běžných maličkostech. Do online soutěže www.vzacnemalilckosti.cz se během jednoho měsíce zapojilo přes 2 500 lidí, kteří poslali fotku z cest. Odborná porota vybrala výherní fotku a ta se stane jednou z tváří kampaně veletrhů v příštím roce. Nově tak komunikační kampaň vyobrazí naprosto autentické situace návštěvníků veletrhů Go a Regiontour. Kampaň cíleně oslovila odlišné věkové skupiny dle průzkumů návštěvníků samotné akce. A získala pozitivní hodnocení z řad odborných médií i marketingově zaměřených portálů. Velký ohlas zaznamenala na sociálních sítích, především pak na Facebooku a Instagramu.
VÝHERNÍ FOTOGRAFIE
Řekli o veletrzích
Jiří Kuliš, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno
Cestovní ruch je důležitým sektorem české ekonomiky. Veletrhy GO a Regiontour jsou stále jeho významnou prezentační platformou.
Markéta Vaňková, primátorka statutárního města Brna
Mezinárodní veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR tradičně otevírají novou turistickou i výstavní sezonu. Každoročně lákají více lidí jak z řad odborníků, tak z laické veřejnosti. Město Brno si uvědomuje význam této akce pro cestovní ruch obecně a především pro cestovní ruch v českých a moravských regionech.
Jiří Oliva, předseda představenstva společnosti Veletrhy Brno
Letos oslavíme 30 let od doby, kdy už nežijeme za ostnatým drátem. Važme si toho a využívejme toho, protože to není samozřejmost, i když to tak někteří už berou. Cestujme a poznávejme jiné země, protože nás to obohatí.
Milan Štěch, místopředseda Senátu Parlamentu ČR
Jsem pravidelným účastníkem těchto veletrhů a letos mě velmi potěšilo velké zastoupení slovenských žup. Loni jsme krásně oslavili společné výročí vzniku Československa, protože naše země k sobě přes rozchod stále mají velmi blízko. Je dobře, že se stále ve větší míře navštěvujeme a objevujeme krásy našich zemí. I prezentace na těchto veletrzích jistě pomůže rozvoji dobrých vztahů mezi občany obou států.
Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj ČR
Ráda se těchto veletrhů každoročně zúčastňuji. Je to pro mě jedna z nejzásadnějších veletržních akcí, která zahajuje výstavní sezonu a kde se všichni potkáme. Můžeme tady projednat spoustu aktivit nejen ministerstva pro místní rozvoj pro nadcházející sezonu. Lámeme rekordy, za tři čtvrtletí roku 2018 se u nás ubytovalo necelých 17 milionů turistů a devizové příjmy dosáhly 125 mld. korun, takže cestovní ruch jde správnou cestou.
Antonín Staněk, ministr kultury ČR
Je to poprvé, kdy Ministerstvo kultury ČR zaštítilo všechny své příspěvkové organizace a připravilo pro vás na stánku jejich kompletní prezentaci. Jsem velmi rád, že Česká republika patří k bezpečným zemím lákavým pro turisty a že jsou to právě památky, ať už hmotné či nehmotné kultury, které mohou být lákadlem pro turisty.
Jana Mračková Vildumetzová, předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje
Jsem velmi ráda, že se na tomto veletrhu prezentují všechny kraje, protože cestovní ruch je pro rozvoj krajů klíčovou oblastí. Regiony mají důležitou úlohu lákat turisty na své pamětihodnosti a v tom jim mohou pomoci právě veletrhy i další aktivity, za které bych chtěla poděkovat paní ministryni pro místní rozvoj. Ve všech krajích se v minulém roce zvýšil počet turistů, což je opravdu pozitivní zpráva.
František Lukl, předseda Svazu měst a obcí ČR
Naše úžasná země je plná klenotů, které tady můžete objevit a následně navštívit a zažít.
Viliam Sivek, předseda Fóra cestovního ruchu
Jménem Fóra cestovního ruchu, nejsilnějšího podnikatelského sdružení v ČR, vám přeji hodně zdraví a štěstí, ať žijí Veletrhy Brno.
Vladimír Dolejš, předseda Asociace cestovních kanceláří ČR
GO je nejstarší veletrh cestovního ruchu v této zemi, máme už 29. ročník, a za to patří Brnu dík. Je dobře, že k prezentaci přibrali i regiony jako velmi důležitou součást cestovního ruchu. Přeji všem příjemné zážitky a vystavovatelům hodně uzavřených obchodů.
Roman Škrabánek, prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
Oba veletrhy mají dlouhou a úspěšnou historii a patří neodmyslitelně k našemu oboru. Jsem rád, že v roce 2018 byl poprvé vyzkoušen zcela nový formát, kdy jsou oba veletrhy umístěny do jedné společné výstavní haly, jak po tom naše profesní asociace volaly. Bylo to vykročení správnou cestou a jsem rád, že v ní letos pokračujeme. Za to děkuji pořádající společnosti Veletrhy Brno.
Andrea Jirglová, ředitelka odboru strategie a marketingové komunikace agentury CzechTourism
Zaznamenali jsme velmi pozitivní ohlas ohledně nové multimediální veletržní expozice, kterou bude agentura CzechTourism prezentovat Českou republiku u nás i v zahraničí po další 4 roky. Těší nás reference našich partnerů. Na brněnském festivalu GO a Regiontour jsme poskytli výstavní plochu 14 subjektům; kapacita expozice je pak až 30 míst. Expozice využívá multimediální i 3D prezentační prvky, je stylizovaná do národních barev. I přes velmi bohatý doprovodný program i pestrý výběr vystavovatelů na veletrzích v Brně je expozice velmi dobře vizuálně rozpoznatelná.
Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu
Veletrhy nejsou jen o samotné nabídce, ale i o schopnosti zaujmout, což se nám letos s Vltavou podařilo. Chceme tady posílit vnímání naší značky a jižních Čech jako regionu, který má co nabídnout a je trochu jiný než ostatní. Pro mě jsou důležité hlavně první dva dny veletrhu, kdy se potkáme s odborníky v rámci Fóra cestovního ruchu, s lidmi z CzechTourismu, s našimi partnery. Na stánku jsme jedna parta a už jen to, že se tady dáme dohromady, posiluje naši spolupráci během roku.
Petr Krč, obchodní a produkční ředitel CK ATIS
Jsme tady štamgasti, vystavujeme už od prvního ročníku a proti minulosti je dnes daleko lepší uspořádání, protože jsme v jednom pavilonu společně s regiony. Pro nás jde hlavně o setkání s obchodními partnery, jezdí sem naši autorizovaní prodejci, kterým distribuujeme katalogy. Z prodejního hlediska význam klesá, ale máme v Brně spoustu klientů, kteří nás na veletrh přijdou pozdravit. A také je potřeba pořád být vidět.
Martina Koňaříková, prodejce zájezdů CK PERISCOPE Skandinávie
Jsme brněnská cestovní kancelář a vystavovali jsme i v Praze a na Slovensku, ale letos jsme jenom v Brně. Přímo na veletrhu se moc zájezdů neprodá, spíš tady klientům doporučujeme různé destinace, poradíme jim a podobně. Odkazujeme návštěvníky na naši kancelář nebo na webové stránky. Pomáhají nám i prezentace na pódiu, o které je mezi návštěvníky velký zájem, protože přednášejí naši průvodci.
Irena Navrkalová, tajemník spolku ZnojmoRegion
Naše destinační společnost má na starosti Znojemsko a Podyjí a vystavujeme v rámci expozice Jihomoravského kraje, dříve jsme měli vlastní stánek. Expozice je smysluplně rozdělena na pět turistických oblastí a pro návštěvníky je příjemné, že najdou celou nabídku jižní Moravy na jednom místě. Spolu s veletrhem ve Vídni je pro nás Regiontour vůbec nejdůležitější z více než deseti veletrhů, kterých se během roku účastníme, protože Brno je naše hlavní zdrojová oblast.
Ondřej Herzán, Promo Event koordinátor z vědeckého centra VIDA!
Organizace je super, musím pochválit společný stánek Jihomoravského krae a města Brna. Program je jako každoročně skvělý. Oceňuji zejména širokou nabídku cestovních kanceláří i regionů ČR.
Tomáš Málek, vedoucí serveru Lidovky.cz
Na nomádském stánku Lidovky.cz se každý den vystřídaly stovky návštěvníků. Pro nás byl veletrh příležitostí představit naší rubriku Nomádi novému publiku a navíc přímo na ploše představit expediční speciály
Bohumil Stupka, zástupce firmy Pangeo Tours
Po čtyřdenním výstavním maratonu jsme my, cestovní kencelář Pangeo Tours, velmi spokojeni. Zájmem klientů o celou výstavu a také s doprovodným programem s přednáškami. I vstřícnost a ochota zaměstnanců a vedení výstaviště nás mile překvapila. Vzhledem k tomu, že jsme ještě na žádném ročníku nechyběli, určitě se uvidíme i příští rok.
Marie Bardounová, vedoucí prodejní kanceláře, CK Delfín travel
Na veletrzích v Brně jsme už poněkolikáté a je tu velmi příjemná atmosféra. Vítáme spojení cestovních kanceláří, gastronomické nabídky a prezentace krajů. Jsme spokojeni také s organizací veletrhů. Veletrh Go je pro nás užitečný z hlediska přímého prodeje, ale také jako propagační nástroj. Letos hodnotíme pozitivně také kampaň, kam se promítla i cílová skupina seniorů. Účast je pro nás tedy takový mix a jeho součástí je i vyšší mediální zájem o naši firmu, což vítáme.
Pavel Číž, jednatel CK RIVIERA TOUR
Těším se na klienty, na kamarády z cestovek, co se k nám na stánek přijdou podívat. A dlouho jsme se neviděli. Je to skvělé místo na setkávání. Rozumné také bylo spojit veletrh Go s Regiontourem. Tím, že se to promíchalo, tak ti klienti tady jsou. Přestože přišli na Regiontour, tak se zajdou podívat i na cestovku. My jsme tady hlavně kvůli podpoře značky. Aby nás bylo vidět.
Šárka Motalová, vedoucí oddělení komunikace a marketinguTechnického muzea v Brně
Letošní Regiontour je velmi dobře navštěvovaný, těší nás zájem, který návštěvníci projevili o soutěže a informace, které jsme zde zprostředkovávali. Letos jsme zaštiťovali dvě expozice, TMB a Ministerstva kultury. Spolupráce a komunikace s Veletrhy Brno byla výborná.
Rűta Mačytë, oddělení zahraničních vztahů magistrátu města Kaunas (Litva)
Jsme na veletrhu REGIONTOUR poprvé a opravdu se nám tu líbí. Nečekali jsme tolik návštěvníků. Lidé jsou tu velmi komunikativní a vstřícní. Rádi přijedeme příště.
Čestmír Vala, manažer Cyklo Klub Kučera Znojmo - pořadatel specializované části veletrhu - Cykloturistika nejen v regionech ČR
Již osmým rokem připravuje spolek Cyklo Klub Kučera Znojmo na ploše téměř 8 00m2 ucelenou prezentaci cykloturistických aktivit v regionech. Část prezentace různých firem je věnována státní správě i samosprávě. Nejen návštěvníci jednotlivých expozic, ale i vystavovatelé se shodují na potřebě prezentovat problematiku cyklodopravy a cykloturistiky na jenom místě.