Italská Aprilia pro letošní rok nachystala svůj návrat do sportovní střední objemové třídy. A jak se zdá, nová RS 660 pořádně zamíchá kartami. Stroj o hmotnosti pouhých 169 kg by měl disponovat výkonem řadového dvouválce kolem 100 koní.
Za tak nízkou hmotností stojí využití motoru jako nosné součásti rámu, který je navíc z hliníku. Kvůli extrémnímu poměru výkonu a hmotnosti byla použita jízdní elektronika z modelu RSV4, což znamená elektronické ovládání škrticích klapek ride-by-wire a optimalizace asistenčních systémů APRC pomocí gyroskopů v šesti osách. K dispozici je kontrola trakce, anti-wheelie, kontrola brzdění motorem, náklonové ABS a rychlořazení nahoru i dolů.
Motocykl nabízí pět jízdních režimů včetně toho okruhového. Tomu odpovídá i aerodynamika s kapotáží pro optimální stabilitu ve vysokých rychlostech. Pro civilní použití přijde vhod digitální systém Aprilia MIA s možnostmi konektivity a navigace. Příjemnou vychytávkou je také přisvěcování vnitřku zatáčky.
RS660 by se měla objevit u prvních zákazníků během letošního roku. Vedle ní již výrobce chystá derivát v podobě méně kapotované verze Tuono 660.