Letošní rok je u všech čtyř značek skupiny Piaggio ve znamení velkých premiér. Z nabídky si tak vybere každý milovník jedné stopy, a to jak ti sportovně ladění, tak pohodáři, nebo i všichni, kteří potřebují vyřešit městskou a příměstskou mobilitu. Podívejte se, co si pro nás značky Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa připravily.
Aprilia
RS 660
Začátkem roku přišla na český trh toužebně očekávaná sportovní novinka střední kubatury Aprilia RS 660, kterou značka otevírá novou éru. Zrodila se nová generace lehkých a výkonných motocyklů, postavená na zcela nových technických základech a definovaná novým stokoňovým řadovým dvouválcem o objemu 660 cm3, sofistikovaným designem a špičkovou technikou. Tato renesance střední kubatury umožní znovu objevit potěšení a radost z každodenní jízdy. Aprilia RS 660 je prvním modelem zcela nové řady motocyklů, která reaguje na poptávku nové generace jezdců po zábavných a snadno ovladatelných strojích, vhodných ke sportovní jízdě na silnici i občasnému svezení na závodním okruhu. Její pohonnou jednotkou je řadový dvouválec s parametry 100 koní v 10 500 otáčkách a 67 Nm v 8500 ot. za min. V elektronické výbavě nechybí šestiosá řídící jednotka, kontrola trakce, antiwheelie, oboustranný quickshifter, tempomat, nastavitelná motorová brzda či pět jízdních režimů. S tím vším se Aprilia RS 660 vejde do pohotovostní hmotnosti 183 kilogramů a ceny 299 900 Kč.
Tuono 660
Malé Tuono se podle tradice v mnohém podobá svému kapotovanému vzoru, a to včetně částečné kapotáže s dvouvrstvou konstrukcí. Řadový dvouválec je v tomto případě naladěný na trochu nižší maximální výkon než u dárcovského supersportu (95 k) a má hutnější střední pásmo. K hbitější akceleraci přispěje také kratší sekundární převod, hbitější změny směru jízdy naznačuje ostřejší úhel sklonu předních vidlic. Každodennímu použití zase nahrávají vyšší a širší řídítka, stejně jako umístění stupaček s menším úhlem zalomení nohou. Elektronická výbava je stejně bohatá jako u RS 660, přičemž Aprilia nezapomněla ani na mladší klientelu a nabízí Tuono 660 rovněž ve verzi s výkonem omezeným na 35 kW.
RX/SX 125
Dva nejmenší modely doznaly nejen v souvislosti s přechodem na normu Euro 5 řady změn na motoru, ale také v celkovém designu. Modely SX a RX 125 sdílí stejný technický základ, ale jejich charaktery odlišuje rozdílné zaměření pro různé vášně: SX 125 je supermotard určený pro zábavu na silnici a závodní trati; model RX 125 je zaměřený více na off-road a připravený zdolat každý typ terénu. Oba modely jsou určeny mladým a náročným jezdcům, a to nejen pokud jde o výkon, ale také v oblasti designu a bezpečnosti při každodenním ježdění. Co se motoru týká, nová je jeho hlava, jiný tvar spalovacího prostoru, upravené sací i výfukové kanály, vyšší kompresní poměr ostřejší profily vaček a iridiová svíčka. To se promítlo do profilu křivky točivého momentu, jehož maximum je nyní 11,2 Nm při 8000 otáčkách. Výkon zůstává na horním limitu skupiny A1, tedy 11 kW v 10 tisících otáčkách. Obě stopětadvacítky dostaly pro rok 2021 také modernizovaný přístrojový panel a nové barevné varianty.
Moto Guzzi
V7
Emisní norma Euro 5 si u modelu V7 pro letošní sezonu vyžádala zvýšení objemu – podélně uložený vidlicový dvouválec teď spaluje směs v prostoru o objemu rovných 850 cm3. Konstrukčně jde o stejnou jednotku, jako u modelu V85 TT, a V7 si díky ní po drobných úpravách polepšila na výkonu o celou čtvrtinu na 65 koní. Špička točivého momentu má nyní hodnotou 73 Nm, z níž čtyři pětiny jsou k dispozici od 3000 otáček. Design verze Stone charakterizuje přední LED světlo s denním svícením, nádherně vytvarovaným do siluety letícího orla, a digitální budík. Pro milovníky klasiky zůstává v nabídce model V7 Special s vláknovou žárovkou v předním světle a dvěma analogovými budíky, vyplétanými ráfky a spoustou chromu.
V9
Motor z modelu V85 dostaly pro letošek také obě varianty modelu V9 a vydělaly na tom pěkných 10 koní a 11 Nm. Klasický Roamer nyní láká k delším projížďkám ještě větší porcí komfortu, sportovnější Bobber zase míří na trochu jinou klientelu LED osvětlením, digitální přístrojovkou a bluetooth konektivitou MIA.
V85 TT
Úpravy klasického endura se nesly nejen v duchu direktiv eurokomisařů, ale také přání zákazníků. Moto Guzzi V85 TT dostala bezdušové ráfky, které odlehčily neodpružené hmoty o 1,5 kg a usnadnily opravy menších defektů. Motor po emisní hygieně posílil ve středním pásmu a dostal dva nové jízdní režimy. V nabídce zůstává i turisticky vybavená verze Travel.
Centennario
V Mandellu del Lario se letos slaví sté výročí založení firmy, a při této příležitosti se všechny modely oblékly do svátečních barev, inspirovaných nejslavnějším závodním motocyklem Moto Guzzi, osmiválcovou pětistovkou Otto Cilindri. Speciální výroční edice je k mání pouze letos.
Piaggio
Beverly
Populární řada Beverly dostala ke dvacátým narozeninám nejen nový a agresivnější design, ale také lepší odpružení a výkonnější motory HPE. Třistapadesátku nahradila v nabídce čtyřstovka s účinnějším provozem a kultivovanějším projevem. Ta dosahuje maximálního výkonu 35,4 k při 7500 otáčkách a 37,7 Nm v 5500 otáčkách. Novinka obouvá širší pneumatiky a nabízí se ve dvou designových variantách, elegantní a sportovní.
Vespa
Vespa 75th
Ikonické italské skútry jsou tu s námi už 75 let, a Vespa si toto půlkulaté jubileum připomíná výročními edicemi modelů Primavera S 125 a GTS Super Tech 125 a 300. Hlavním poznávacím znakem je žlutá metalíza Giallo 75th, která je moderní interpretací odstínů populárních ve 40. letech. Na bočních panelech a předním blatníku jsou vyvedena čísla 75 v lehce tmavším odstínu, což vytváří decentní dvoutónový efekt. Kravata na přídi má pak matně žlutý odstín Giallo Pirite. Dalšími specialitami jsou ráfky v šedé metalíze s leštěnými kraji, šedé sedlo z nubukové kůže a spousta drobných chromovaných prvků včetně nosiče, na němž je kulatá brašna, imitující typický držák náhradního kola.