Už ve čtvrtek 17. ledna odpoledne bude známo, kdo je držitelem prestižního ocenění. Nad desítkami přihlášených projektů dumají na slovo vzatí odborníci z oblasti cestovního ruchu, marketingu či PR. Vyhlášena bude také kategorie Cestovní kancelář roku, která vzejde z hlasování laické veřejnosti – letos pro svého favorita hlasovalo 4 699 lidí.
„Velká cena cestovního ruchu každoročně oceňuje nejlepší projekty, které přispívají k rozvoji cestovního ruchu a návazných služeb v České republice,“ vysvětlil Zdeněk Novák ze spolupořádající společnosti COT media, která na soutěži spolupracuje s Veletrhy Brno.
Odborná komise letos rozhoduje v těchto kategoriích: Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší lázeňský a wellness balíček, Nejlepší elektronický projekt a Start up roku v segmentu cestovního ruchu.
Každou kategorii hodnotí profesionálové z oblasti turismu a marketingu. Při rozhodování se řídí přesně danými kritérii, které u každého projektu hodnotí,“ poznamenal Novák. Přestože je cestování velmi subjektivní záležitost, právě daná kritéria zabraňují, aby se členové komise řídili „srdcem“.
Letos v porotě zasedá například Nora Dolanská, přední odbornice na destinační management, Petr Kulhánek, člen dozorčí rady Svazu léčebných lázní nebo Pavel Attl výkonný ředitel Vysoké školy hotelové či Petr M. Ulrych, který vede odborný časopis pro profesionály z cestovního ruchu COT – Celý o turismu. Komise se každým rokem obměňuje, pokud se porotce zúčastní vícekrát, vždy hodnotí jinou kategorii.
Přestože se Velká cena cestovního ruchu uděluje letos podvanácté, nejde rozhodně o zkostnatělý projekt. Stejně jako se mění doba a technologie, mění se jednotlivé kategorie. Proto už v seznamu nenajdete ocenění nejlepšího tištěného katalogu, jako tomu bylo na začátku, ale už několikátým rokem se soutěží například o nejlepší elektronický projekt, protože moderní technologie do cestovního ruchu zasáhly zásadním způsobem. „Letos se také bude vyhlašovat kategorie Start Up roku,“ poznamenal Zdeněk Novák.
Vítězné projekty obdrží kromě diplomů na slavnostním ceremoniálu i elektronické podklady a certifikáty o svém triumfu pro další marketingové využití. „A co víme, tak tuto informaci využívají. Velká cena cestovního ruchu je opravdu považována za prestižní, za což jsme velmi rádi,“ dodal marketingový ředitel COT media. Přečtěte si, kdo zvítězil loni.
Jaké projekty se budou titulem Velká cena cestovního ruchu letos, bude jasno ve čtvrtek 17. ledna od 16. hodiny.
COT media
- Mediální dům COT media, s. r. o., vznikl v lednu 1997 a od počátku se specializoval na odborné tituly z oblasti cestovního ruchu. V reakci na potřeby trhu se ale stabilní součástí portfolia vydavatelství postupně staly také B2B a B2C tituly, palubní časopisy a klientská periodika.
- Jedním z prvních titulů, kterému se vydavatelství věnovalo, byl COT Celý o turismu, který je dnes nejčtenějším odborným magazínem o cestovním ruchu na českém trhu. Na něj je navázán portál icot.cz, kde si denně odborníci najdou zprávy z oblasti cestovního ruchu.
- Úzce spolupracuje s agenturami jako Czechturism a odbory veřejné správy. Jednou měsíčně v sídle Hospodářské komory pořádá byznys snídaně, které se věnují aktuálním problémům v cestovním ruchu, od on-line komunikace, přes GDPR po legislativní změny.
- Na Go a Regiontour pravidelně spolu s Veletrhy Brno zaštiťuje značnou část odborného doprovodného programu.
- Na svém stánku v pavilonu P představí všechny své produkty.